חברות הליסינג המובילות אינן מאמינות במכונית החשמלית של בטר פלייס ורנו כפיתרון מקיף ומשמעותי בתחום. כך עולה מדיון מיוחד לגבי תחום הליסינג שהתקיים בוועידת פסגת הרכב 2012 שנערכה בחסות 'אוטו'. המשתתפים בדיון היו: מוני בר – יושב ראש ארגון הישראלי להשכרת רכב וליסינג, דני שמעוני – מנכ"ל הרץ ישראל, שמוליק קליין – מנכ"ל קבוצת קל-אוטו ולוי יצחק – מנכ"ל קבוצת לוי יצחק.

לשאלה האם למכונית החשמלית של בטר פלייס יש עתיד בתחום הליסינג ענה מוני בר "המיזם של בטר פלייס לא צלח וקשה להאמין שהוא יתרומם. לא ברור לי אם המודל העסקי שלהם נכון, אבל בגדול נראה לי שאם התחום יתרומם זה יהיה יותר בדרך של היצרנים הגדולים. נראה לי שהמיזם הזה היה יומרני מדי". דני שמעוני טען שהבעיה המרכזית אינה המודל אלא תפיסת הלקוח. "אני לא רואה הרבה נהגים מקומיים שמסכימים לטווח נהיגה של 120 ק"מ. הפיתרון הוא טווח גדול יותר שמביא רכב היברידי שלטעמי הינו מתקדם יותר מהרכב החשמלי שקיים כבר יותר ממאה שנה". כדאי לזכור שהרץ הינה חלק מקבוצת מאיר יבואנית הונדה.

לוי יצחק הסביר שהוא לא מוכן היה להשקיע בזה אבל מאמין שככלל יש למכונית החשמלית עתיד "זה שקרתה תקלה מנהלית לא אומר שאין לה עתיד, כי העולם מחפש פתרונות חדשים". אמר לוי.

עוד קודם, במשחק אסוציאציות שערך המנחה נועם קום (יושב ראש פורום נהגים היי-טק) הגיבו המשתתפים למושג מכונית חשמלית באופן שאינו משתמע לשני פנים. "המצאה גאונית שמאפשרת לחבורת אנשים לאסוף הרבה כסף מהרבה מאוד גופים" (שמוליק קליין) ו-"יכולת לשרוף סכומי כסף אדירים בזמן קצר" (מוני בר).
* יזמו והפיקו את כנס ועידת פסגת הרכב:מידע כנסים