קוואסאקי Z800 "השוק שלנו לא מצליח להתאושש ורחוק מאוד מהשיא שנקבע באוגוסט 2009." אומר גדי אבירם, מנכ"ל ובעלי חברת מטרו, יבואנית הדו-גלגלי הגדולה בישראל. "יש לנו בארץ את כל הסיבות להתרוממות המכירות: מזג אוויר נוח, מחירי דלק גבוהים, פקקים, בעיות חניה, היעדר תחבורה ציבורית נאותה כחלופה לניידות בעיר. כל אלה היו צריכים לדחוף אנשים לעבר פתרון דו-גלגלי, אבל לא כך קרה. כנראה שמחירי הביטוח הגבוהים, כמו גם ההיצע הגדול של מכוניות חדשות זולות בסביבות 60,000 שקלים, שכנעו את הציבור שכדאי לו להעדיף מכונית על פני דו"ג." מסכם אבירם.

על פי התחזית של מטרו שוק הדו"ג יסיים את השנה באזור ה-14,400 כלים. ירידה קלה לעומת נתוני השנה שעברה ורחוק מאוד מהשיא שנקבע ב-2008, אז נמכרו 19,100 דו-גלגליים. להערכת אבירם, גודלו הטבעי של השוק הישראלי הוא כמעט כפול.

הקטנועים הפופולרי ביותר בישראל הם עדיין אלה הבסיסיים המוגבלים ברשיון הנהיגה ל-14.6 כ"ס (דרגה A2) עם כ-6,600 מכירות השנה. אחריה נמצא את רמת הרישוי השנייה (עד 33 כ"ס, דרגה A1) עם כמעט 5,200 כלים. עם זאת, רצוי לציין כי חל שינוי במגמה ויותר רוכבים עוברים לדרגה השנייה על חשבון הדרגה הראשונה, בעיקר עקב ביטול התיאוריה. בנוסף ראוי לזכור כי ב-1 בינואר באירופה מעדכנים את דרגות רישיון הנהיגה כך שדרגת A2 תגובל ל-47.6 כ"ס (במקום 33 כ"ס). גם משרד התחבורה הישראלי אמור להתעדכן בהתאם אם כי גלגלי הבירוקרטיה עובדים אצלנו לאט במיוחד כשכל הכוח מופנה לבחירות הקריבות. בשאר נפחי המנוע (בין 500 ל-750 סמ"ק, ומעל 750 סמ"ק) מורגשת עליה במסירות, אולם כאן מדובר במספרים קטנים הרבה יותר, סדר גודל של מאות בודדות.
מטרו מסכמת את שנת 2012
צילום: מנהל