פורד טרנזיט
ארגון הבטיחות יורו NCAP פרסם בשבוע שעבר תוצאות של מבחני ריסוק שנעשו לכלי רכב מסחריים פופולריים. התוצאות, איך לומר, לא ממש מלהיבות כאשר למעט פורד טרנזיט החדש שהיה לראשון מסוגו שזוכה ל-5 כוכבי בטיחות, הציגו השאר תוצאות מאכזבות. שאר הנבחנים הציגו יכולות חלשות בהגנה על הנהג ועל הנוסע שלצידו, בעוד הנוסעים מאחור נשארים דווקא בטוחים באופן יחסי. יכולת השמירה על בטיחות להולכי רגל נמוכה ביותר והציונים נמוכים גם בתחום מערכות העזר והבטיחות, בעיקר מאחר ומרבית הכלים בקטגוריה הם מיושנים למדי.

בתחתית הרשימה נמצא רנו טראפיק הוותיק, המשווק גם אצלנו, שזכה ל-2 כוכבי בטיחות בלבד. הוא אמנם לא זכה לציונים הכי נמוכים בבטיחות למבוגרים, לילדים ולהולכי רגל, אך הוא לוקה בתחום מערכות העזר והבטיחות, כאשר ארגון הבטיחות האירופאי מציין לשלילה את המחסור אפילו ב-ESP. את הציונים הנמוכים ביותר בבטיחות למבוגרים ולילדים קיבל יונדאי i800 (שנקרא שם H-1), שזכה ל-3 כוכבים אם כי לא הצטיין גם בתחומים האחרים. הנבחנים הנוספים הם השלישייה סיטרואן ג'אמפי-פיג'ו אקספרט-פיאט סקודו, מתוכם מגיע אלינו רק הנציג מבית סיטרואן. הם זכו ל-3 כוכבים גם כן, כאשר החדשות הרעות באות מצד (או לכיוון) הולכי הרגל חסרי המזל.

כפי שכבר אמרנו, הטרנזיט הוא הראשון מסוגו לזכות ב-5 כוכבים מלאים. הדור השמיני של המסחרי הוותיק הושק לאחרונה וצפוי להגיע גם אלינו בעתיד. מאחר והוא גם הראשון להציג את מיטב הטכנולוגיה המודרנית בתחום הבטיחות, כמו למשל מערכת להתראה בעת סטייה בנתיב.