אוטו השנה 2013
חשיפת הזוכה בתחרות 'אוטו השנה 2013', הולכת ומתקרבת. וכך, אחרי שהצגנו את 31 המועמדות שעמדו לבחירת קוראי מגזין ואתר אוטו, הגיע הזמן לחשוף את המקומות הראשונים. את הזוכה שלכם, של מערכת אוטו ובכירי עיתונאי הרכב הישראליים, נחשוף יחדיו בוועידת פסגת הרכב 2012 שתתקיים מחר (17 בדצמבר) בכפר המכבייה, באתר אוטו ובהרחבה כולל הבכירות שלנו בכל קטגוריה, בגיליון הקרוב של מגזין אוטו, שייצא לדוכנים בראשית חודש ינואר.
 

טויוטה GT86 / סובארו BRZ
צמד היפניות (הזהות כמעט לחלוטין) עוררו הדים רבים עם הצגתן. הן הביאו מתכון של מכונית קופה עם מנוע קדמי והנעה אחורית במחיר "עממי" – נישה שנכחדה מהעולם. המנוע מפיק 200 כ"ס מנפח של 2.0 ליטר ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית או ידנית. הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה – המאפשר למשוך את היגוי היתר לאורך כל הסיבוב. העיצוב החיצוני שנוי במחלוקת, אבל צדודית הקופה יוצרת מראה ייחודי. תא הנוסעים מרגיש פשוט וזול מהמצופה והמושב האחורי לא מתאים גם לילדים קטנים. ה"טויבארו" מפצה בחיבור לנהג – החל מתנוחת הנהיגה המצוינת, הגה בעל משקל טוב ומדויק ושלדה שמשתפת פעולה עם כל גחמה.

בעד: התנהגות כביש, תנוחת ישיבה, "תחושה של פעם".
נגד: איכות תא נוסעים, פרקטיות, מחיר.
הגיעו לגמר כי: הן נוסעות כמו מכוניות נחשקות של פעם – אבל עם איכויות מוטוריות של היום.
גרסה מומלצת: הידניות
מחיר: מ-222,900 שקלים ל-BRZ ידנית עד ל-241,000 שקלים ל-GT86 אוטומטית.
 
אוטו השנה 2013, הפינליסטיות
צילום: תומר פדר, רונן טופלברג 
 
מאזדה CX-5
רכב הפנאי הקומפקטי של מאזדה הגיע השנה עם בשורת הסקיי-אקטיב (SkyActiv) שהתגלתה כבעלת משמעות יותר עבור היצרנית מאשר עבור התוצאות בשטח. מצד שני, ה-CX-5 לא רק מצליח לנצח את המתחרים שלו (גם אם בנקודות ולא ממש בנוקאאוט), אלא גם זוכה לפופולריות עצומה – למשל בקרב המתקשרים למחלקת הייעוץ שלנו. זאת אומרת שהוא מהווה חלק חשוב בהנעת מגמה של מעבר ממכוניות משפחתיות גדולות לכיוון רכבי הפנאי. הוא עושה זאת באמצעות יכולת דינאמית טובה וצריכת דלק נמוכה (יחסית לקטגוריה).
 
בעד: יכולת דינאמית, צריכת דלק, תמורה למחיר.
נגד: תא נוסעים שחור מדי.
הגיע לגמר כי: הוא מייצג מגמה מתמשכת בשוק הישראלי – ההעדפה ההולכת וגדלה של מכונית פנאי על מכונית "מנהלים" של פעם. 
גרסה עיקרית: הנעה קדמית באחת משתי רמות האבזור
מחיר: 162,500-176,500 שקלים.
 
אוטו השנה 2013, הפינליסטיות
צילום: תומר פדר, רונן טופלברג 
 
קיה ריו
הדור החדש של הריו, השלישי מספר, מהווה קפיצה ענקית עבור קיה. היא הוצגה תחילה עם מנוע 1.4 ליטר ותיבה אוטומטית בגרסת האצ'בק או סדאן ומנוע 1.4 ליטר דיזל ותיבה ידנית. מאוחר יותר הצטרפה גם גרסת 1.2 ליטר עם תיבה ידנית ומחיר נמוך משמעותית ביחס לאחיותיה. המנוע הבסיסי מייצר ביצועים סבירים אך דורש לאמץ אותו בשביל קצת יותר. עיצובה החיצוני הרמוני ונאה משמעותית מהדור הקודם, וגם תא הנוסעים הרבה יותר איכותי (ומאוד מאובזר) למרות השימוש בפלסטיק נוקשה. גידול של 7 ס"מ בבסיס הגלגלים הופך את הריו לאחת המרווחות בקטגוריה כשגם תא המטען מציע נפח נאה עם 288 ליטר.  הקושי לשכך את השיבושים בכביש (בעיקר בעיר) פוגם מעט בחבילה הכללית.

בעד: מרווח, תא מטען, אבזור, 7 שנות אחריות
נגד: נוחות נסיעה, ביצועים
הגיעה לגמר כי: לא מעט משפחות צעירות מוצאות בסופרמיני פתרון הולם לצרכי התחבורה והריו, שהגיעה השנה לארץ, מייצגת מגמה זו.
גרסה מומלצת: 1.2 ליטר ידנית
מחיר: מ-81,900 שקלים (1.2 ליטר) עד-113,400 שקלים (1.4 ליטר דיזל).
 
רנו פלואנס .Z.E
המכונית החשמלית הראשונה להימכר בישראל. מבוססת על רנו פלואנס המשפחתית, אך עברה שינוי מבני בשביל להכיל את המצבר. כתוצאה מכך המרכב הוארך במקצת ותא המטען הצטמצם ל-317 ליטר. תא הנוסעים לא השתנה וזהה לפלואנס המכרת, למעט מערכת הניווט שפיתחה חברת בטר פלייס, העונה לשם 'אוסקר'. בגלל תוספת המשקל של המצבר הוקשחו המתלים ונוחות הנסיעה שהייתה מעולה במשפחתית הבנזינית הפכה נוקשה מאוד. ה-.Z.E מצוידת במנוע חשמלי המספק 95 כ"ס שבשל השקט, מעניק תחושה של ביצועים חלשים ממה שמתקבל בפועל. מצד שני, השקט ממחיש את כמות רעשי הדרך והכביש.

בעד: מרווח, מערכת מולטימדיה, אפשרות החלפת מצברים
נגד: טווח על מצבר בודד, נוחות נסיעה, תא מטען קטן
הגיעה לגמר כי: היא ההבטחה הגדולה לגאולת העולם (וישראל) מההתמכרות לדלק.
גרסה מומלצת: הבסיסית
מחיר: מ-121,200 שקלים ועד ל-128,100 שקלים.