אסטרה ברלינה, אחראית על העליה במכירות אופל ישראלאם לא יתרחשו כאן שינויים של הרגע האחרון, כך יראה הדרוג בטבלת המסירות המסכמת את שנת 2012. ועם ממוצע מסירות של כ-18,000 יחידות מדי חודש גם השנה – כמו בשלוש השנים האחרונות – נחצה את רף 200,000 מכוניות חדשות.

סיבה למסיבה? כן, בהחלט, אבל מבט נוסף בטבלה יגלה כי מרבית היבואנים רשמו גם בחודש שחלף, כמו גם בחישוב מצטבר מתחילת השנה, ירידה. את החודש שחלף ניתן כמובן להסביר עם מבצע "עמוד ענן" שהשאיר את הקונים באזורים הממוגנים או במילואים. ההסבר לירידות המצטברות מתחילת השנה כבר מורכב יותר וכולל את המיתון שכולנו חווים ואת מהלכי הרגולטור שמדי מספר חודשים יוצא בהצהרות על שינוי מדיניות המיסוי; דבר שלעיתים בולם את המכירות ולפעמים גורם להעצמתן.

באופן כללי חודש נובמבר נראה חודש שחור במיוחד למרבית היבואנים: יונדאי, מאזדה, פולקסווגן, סוזוקי, ניסאן הן רק חלק מרשימת הכוכבות שנחלשו ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. את הירידות הבולטות ביותר רושמות שברולט (58%-), פיג'ו (53%-), רנו, ניסאן וסובארו (כל אחת עם ירידה של 46%).
מנגד, נמצא גם מספר מותגים בודדים שהחודש רשמו עליות. הבולטות שבהן: פיאט (116%) בעיקר בגלל מחלקת המסחריות, אופל (85%) בעיקר בגלל הגעת האסטרה ברלינה הסדאנית ופורד (42%) שממשיכה בתנופה עם הפוקוס.
 
באגף היוקרה אודי הידרדרה החודש שלושה שלבים ונחתה במקום השלישי. מדובר בירידה של 18% ביחס לנובמבר אשתקד. מי שהרוויחו מכך הן ב.מ.וו ומיני שהתברגו בפסגה ומותג וולוו שלמרות העלייה במיקום, עדיין מציג ירידה במסירות ביחס לעבר.
 
 מסירות נובמבר 2012*: