ויהי שמה לא קווריס. קיה K9ספינת הדגל החדשה של קיה, ה-K9, נקראת מחוץ לגבולות דרום קוריאה קווריס (Quoris). נכון לעכשיו, קיה לא מתכננת לשווק את המכונית באירופה, אבל כעת מתברר שגם אם תרצה, היצרנית הקוריאנית לא תוכל להשתמש בשם הנבחר בתחומי האיחוד האירופאי. הסיבה? השם דומה מדי לקורוס (Qoros), היצרנית הסינית החדשה שנוצרה בשיתוף בין החברה לישראל לבין חברת צ'רי. כשקיה הכריזה על השם החדש בחודש יולי, נכנסה החברה הצעירה (קורוס) לפעולה ופנתה לבית המשפט בגרמניה בניסיון לשמור על שם המותג שלה. המשפט הסתיים, כשבית המשפט קיבל את טענותיה של החברה הסינית, ופסק שקיה לא תוכל להשתמש בשם קווריס בתחומי האיחוד.

לקיה ישנה עדיין אפשרות לערער על ההחלטה, אבל אנחנו לא בטוחים שהיא תעשה כן. המכונית כאמור, לא מיועדת כלל לשוק האירופאי. לפחות לא בשלב זה. זאת למרות שהיא מתיימרת להתחרות דווקא במותגי היוקרה האירופאים, כמו ב.מ.וו, מרצדס ואודי. בינתיים, המכונית כבר משווקת בדרום קוריאה תחת שמה המקורי, ובמספר שווקים נוספים בעולם תחת השם הגלובלי, כמו ארצות ערב (וביניהן גם ירדן השכנה). אלינו, בכל אופן, לא ברור עדיין אם היא תגיע במסגרת אישור התקינה האמריקנית.

קורוס, מצידה, ממשיכה לבנות את עצמה בדרך לדגם ראשון שיוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה שתחול בחודש מרץ. היא בונה בימים אלו מפעל חדש ומתקדם בסין בדרך לייצור שורה של דגמים שינסו לקלוע לטעמם של האירופאים ושל הסינים כאחד, עם שילוב של איכות הרכבה אירופאית ויכולות ייצור (זולות) סיניות.