תארו לכם את חייהם של השוטרים בעוד כמה שנים, או ליתר דיוק של ניידות המשטרה. הן צריכות להתאים לצרכי העתיד – לתנועה בכבישי ההיי-טק של העתיד, עם כל מערכות הבטיחות המתקדמות ומכוניות שמדברות זו עם זו; היא צריכה להכיל טכנולוגיות מתקדמות משל עצמה, וכמובן גם כוח וזריזות, כי רק ככה אפשר לתפוס את הרעים; היא צריכה להיות יעילה וחסכונית – הרי בעתיד יהפוך הדלק למצרך נדיר; בנוסף, עליה להיות ידידותית למשתמש ולאזרחים עליהם ניידת המשטרה שומרת ואותם היא משרתת. במקרה הזה – תושבי וכבישי העיר לוס אנג'לס.

תוסיפו לכל זה קורט יצירתיות, ותקבלו את הפרמטרים של תחרות העיצוב השנתית של תערוכת הרכב של לוס אנג'לס, שתיערך בסוף החודש. השנה נדרשו המתחרות להציג את ניידת המשטרה לכבישים המהירים (Highway patrol) של העתיד, או ליתר דיוק – שנת 2025. זה אמנם נשמע רחוק ועתידני, אבל בפועל אתם מסתכלים פה על 12-13 שנים מהיום. לכן, גם אם העיצובים נראים מופרכים, חייבת להיות בהם קורט של מציאות.
אם כך, אלו הן המתחרות השנה, לפי סדר האלף-בית. מי לדעתכם ראויה לזכות בתחרות, ואיך אתם חושבים שניידת העתיד צריכה להיראות?

1. ב.מ.וו
הצוות של ב.מ.וו יצא מנקודת הנחה הגיונית שהתנועה בכרך הענקי תהיה צפופה יותר, בעוד המכוניות יהיו דווקא מהירות יותר. רכב המרדפים של העתיד, לדעתם, יוכל לתפקד גם במצבים של תנועה צפופה במיוחד, בעזרת רובוטים (כלי רכב ללא נהג) שיופרדו מגוף הרכב, יעופו באוויר או ייסעו על הכביש, ויחזרו עם מידע חשוב לספינת-האם.
לוס אנג'לס: מכונית המשטרה של העתיד
צילום: מנהל

2. ג'נרל מוטורס
מחלקת העיצובים המתקדמים של הגנרל הגתה לא אחד, לא שניים, אלא שלושה כלי רכב שונים עבור התחרות. יחידת הוולט (VOLT Squad) שלהם מורכבת משלושה כלים בעלי תפקידים שונים שמטרתם לתצפת, לרדוף ולפעול. בשלושת הכלים נמצאת מערכת ההנעה של שברולט וולט (במובן כזה או אחר).
לוס אנג'לס: מכונית המשטרה של העתיד
צילום: מנהל
3. הונדה אמריקה
לזרוע האמריקנית של הונדה יש מחלקת מחקר ופיתוח משלה, שהגתה את הכלי שנקרא CHP Drone Squad. גם כאן יש כלי רכב מאויש שממנו מופרדים שני אופנועים בלתי מאוישים שניתן להפעילם מהכלי הראשי. אלו יוכלו לשמש למגוון משימות ולחילוץ במידת הצורך.
לוס אנג'לס: מכונית המשטרה של העתיד
צילום: מנהל

4. הונדה יפן
עם כל הכוונות העתידניות, ההנעות האלטרנטיביות והמכוניות שיעופפו בשמי הכבישים, הצד היפני של הונדה מספק את גישת התכל'ס. סביר להניח שקצב ריבוי המכוניות יעלה על קצב התרחבות האספלט, בטח בעיר בנויה. הונדה CHiP נועד לספק שימושיות מירבית תוך שהוא יכול גם לתמרן בין המכוניות. זאת אומרת – אופנוע.
לוס אנג'לס: מכונית המשטרה של העתיד
צילום: מנהל

5. מרצדס
נכון לעכשיו, החבר'ה בזרוע האמריקנית של מרצדס הם שלקחו את הפרויקט צעד אחד קדימה. מרוב התלהבות, הם אפילו בנו רכב הדגמה שמבוסס על הרעיון הציורי. מדובר ברכב שטח בשם מרצדס Ener-G-Force, שמבוסס על ה-G קלאס, והוא בעל שטח שמשות קטן יחסית על-מנת לשמור על השוטרים שבפנים בטוחים. יש לו הנעה אלטרנטיבית והוא מיועד להגיע בקלות לכל מקום, גם אם זה לא הכביש המהיר.
לוס אנג'לס: מכונית המשטרה של העתיד
צילום: מנהל

6. סובארו
צוות המחקר והפיתוח של סובארו הגה פנטזיה קצת שונה, בה בעתיד יהיה כביש מהיר שיקשר בין איי הוואי. בימים עתידניים אלו, על הרכב המשטרתי להיות נקי במיוחד בשביל לשמור על האקולוגיה הייחודית של האזור, להיות מהיר במיוחד בכדי לתת מענה זריז בכל שעות היממה, וגם להיות זול מתוך הנחה שהתקציבים רק ילכו ויפחתו. וכך הם הגו כלי רכב לא מאויש אוטונומי שמסוגל גם לרחף והוא ניתן גם לשליטה מרחוק בעזרת שלט או משקפיים ייחודיים.
לוס אנג'לס: מכונית המשטרה של העתיד
צילום: מנהל