פיסקר קארמההוריקן סנדי, למי שבאופן מקרי חי במערה בשבועיים האחרונים, פגעה בחוף המזרחי של ארצות הברית לפני כשבוע וחצי והייתה לאחת הסערות הגדולות וההרסניות שידע האזור. בדומה לצונאמי ביפן, שהסב נזקים עצומים לרוב היצרניות המקומיות, גם ההוריקן ששטף את ארצות הברית הצליח להטביע, תרתי משמע, את חותמו על תעשיית הרכב המקומית. אחת המדינות שספגה את הנזקים הרבים ביותר הייתה ניו ג'רזי, כאשר בין הנפגעים הרבים היה גם הנמל בעיר ניוארק שחלקים רבים ממנו היו שקועים תחת יותר ממטר של מי ים.

מדיווחים של סוכנות הידיעות רויטרס עולה כי לא פחות מ-10,000 מכוניות שעמדו בנמל בעת הסערה ניזוקו כשעד כה נראה שישנן שתי נפגעות עיקריות מהאירועים בנמל ניוארק בכל הנוגע לתעשיית הרכב. הראשונה היא פיסקר (Fisker), יצרנית המכוניות החשמליות האקזוטיות, שבשבוע שעבר אכלסה כותרות רבות עקב דיווחים על 16 מכוניות מדגם הקארמה ההיברידית (פלאג-אין) שעלו באש כתוצאה מקצר חשמלי. זה לכשעצמו נזק כבד לחברה קטנה, במיוחד בהתחשב בכך ששווי השוק של כל פיסקר קארמה עומד על 100,000 דולר. כעת מתבררים מימדי הנזק האמיתיים – מכוניות אחרות של החברה שעמדו בנמל בעת הסערה אמנם לא עלו באש, אך מסתבר שהטבילה במי הים לא עשתה להם טוב. וכך הלכו לעולמן כ-300(!) מכוניות נוספות, בשווי כולל של 30 מיליון דולר.
מנזקי הוריקן סנדי: 300 פיסקר קארמה הושמדו
צילום: מנהל
(אילוסטרציה)

אך אל דאגה. בתגובה לידיעה מוסר רוג'ר אורמישר (Ormisher), דובר חברת פיסקר, שאין חשש לכלכלת החברה, שכן המכוניות היו מבוטחות. חוץ מזה הוא גם אומר שהחברה עדיין תצליח לעמוד בביקושים. מצד שני, הסערה מהווה קוץ ברגל של היצרנית הקטנה, שמתמודדת עם עיכובים חוזרים ונשנים בייצור ובמשלוחים עקב תקלות.

כפי שכבר אמרנו, נראה שיש שתי נפגעות עיקריות בנמל בניו ג'רזי. אם חשבתם ש-300 מכוניות זה הרבה, נסו לשים את עצמכם במקומה של טויוטה, שאיבדה כ-4,500 מכוניות. לא ברור עדיין באילו דגמים מההיצע של החברה מדובר, אבל סביר להניח שעבור הענקית היפנית מדובר בהפרעה קלה ותו לא. בינתיים, היא לא פרסמה אף הודעה או תגובה רשמית בנושא.