ב.מ.וו אקטיב טורר (תערוכת פריז 2012)
"המכונית הייתה פרויקט מרגש לא בגלל ההנעה הקדמית אלא כי אין לנו זו בהיצע". מספר אדריאן ואן הוידוק (van Hooydonk), סגן נשיא בכיר והאחראי על העיצוב בקבוצת ב.מ.וו על האקטיב טורר שהוצגה בתערוכת פריז האחרונה. "זו מכונית קטנה מבחוץ וגדולה מבפנים עם פרופורציות שאינן מקובלות עבורנו. האתגר אינו בהנעה אלא בפרופורציות כי זו מכונית קופסה אחת ראשונה שלנו. האתגר היה שהיא תיראה ב.מ.וו: דינאמית, אלגנטית ומדויקת. הרבה יותר קל לבצע זאת בסדרה 7 מוארכת מאשר כאן. החרטום הוא מאוד ב.מ.וו עם פנסים נמוכים וכונסי אוויר ספורטיביים וגם הדופן דינאמית. היא נראית נעה גם בעמידה כמו שב.מ.וו צריכה להראות. האתגר בהנעה קדמית הוא לשמור על סרחי עודף קצרים. זה טוב לניהוג ולמראה וקצת יותר קשה להשגה במכונית עם הנעה קדמית. אבל אנחנו מכירים זאת מהמיני וזה איזור בו מהנדסים ומעצבים שואפים לאותו כיוון".
 

האם ניסיתם להדגיש או להסתיר את ההנעה הקדמית?
"לא נתנו תשומת לב מיוחדת להנעה כי במכוניות קטנות ללקוחות לא אכפת איזו הנעה זו. חשוב היה לנו לשמור על האופי וליצור עיצוב פנימי וחיצוני שישקף את התכונות הדינאמיות".
 
האם ניתן ללמוד מהאקטיב טורר משהו על מיני?
"לא. מיני הוא מותג נפרד ואני רוצה שלכל מותג יהיה עיצוב מאוד שונה גם אם הן נשענות על אותה פלטפורמה. מיני משדרת יותר כיף או תחושת קרטינג. ב.מ.וו צריכה לשדר ספורט-אלגנט.

מה ניתן ללמוד מימנה על ב.מ.וו?
"היא מראה את ההתקדמות הטבעית בעיצוב המותג. הוא יראה חד ומדויק יותר עם הקפדה גדולה על פרטים. קווים חדים אינם קלים לביצוע מדויק במכונית עם ארבע  דלתות אבל יוצרים תחושה איכותית".

השיתוף בפלטפורמה עם מיני הקשה על העבודה?
"זה לוקח קצת יותר זמן לוודא שהכל בכיוון הנכון. אבל זה יעזור למיני כי יהיו להם יותר מרכיבים לבחור מהם וזה לא יפריע כי לא תראה לקוח של מיני מגיע לב.מ.וו ולהיפך. לפני עשור חשבנו שלקוחות מיני יגדלו ויעברו לב.מ.וו אבל זה לא קרה. הם אוהבים את מיני ולכן נתנו להם מכוניות גדולות יותר. כעת יש הרבה פוטנציאל לקטנות יוקרתיות ולכן גם ב.מ.וו נכנסת לשם אבל באופן אחר".

האם הגיע הזמן לשנות את העיצוב של מיני?
"למדנו שלוקח עשור להשיק מותג מחדש ומה שגרם להצלחת המיני הוא שאנשים שאהבו את המיני המקורית אהבו גם אותה, ובנוסף הגיעו לקוחות חדשים. כרגע אנחנו בשלב השני בפיתוח וזה הפיכת המיני ממותג של מכונית אחת לכזה שמאגד בתוכו מבחר. מה שיקרה, ותיראה זאת לאט-לאט, הוא שכל דגם יקבל אישיות משלו. לקח לב.מ.וו 30 שנים לעשות זאת, ועכשיו תחלו לראות זאת במיני. כבר בשנתיים-שלוש הקרובות תהיה תחושה של שינוי".
 
במיני אתם הולכים על רטרו האם תפנו לאפיקים כאלה גם בב.מ.וו?
"אני מאמין שכל המותגים צריכים להתפתח כלפי עצמם. אפילו הגוסט של רולס-רויס מראה זאת. זה יקרה גם במיני. כאשר משיקים מותג צריכים להראות מאיפה הוא הגיע. מצד שני ב.מ.וו פועלת בהמשכיות ולא היה צורך להשיקה מחדש. אבל תמיד תוכלו לראות את המורשת והמסורת דרך קשר מרומז במוצרים שלנו".