פורד. צניחה בדירוג
מגזין הצרכנות האמריקני קונסיומר ריפורטס (Consumer Reports) פרסם השבוע את דו"ח האמינות השנתי למכוניות חדשות. הדו"ח מבוסס על ניסיונם של 1.2 מיליון בעלי כלי רכב חדשים שנמכרים כיום, לא כולל כאלו שעברו מתיחות פנים ועדכונים לקראת שנת הדגם הבאה (2013). את שבעת המקומות הראשונים תפסו השנה יצרניות יפניות ובראשן טויוטה שהתמקמה בכל המקומות על הפודיום עם סיון (Scion), טויוטה ולקסוס. הפתעת הסקר השנה הייתה דווקא לרעה, כאשר פורד, שבשנה שעברה הצליחה להתברג לעשירייה הראשונה, צנחה השנה למקום ה-28 והכמעט אחרון. את המקום הממש אחרון תפסה יגואר.

אחרי שלוש הנציגות של טויוטה, התברגו מאזדה, סובארו, הונדה וחטיבת היוקרה האמריקנית שלה – אקורה. למקום השמיני הגיעה המשתפרת המצטיינת של השנה, אודי, שזינקה 18 מקומות והיא היצרנית האירופאית הכי אמינה והיחידה בעשירייה הראשונה. וולוו, שהייתה ליצרנית האירופאית הכי אמינה בשנה שעברה, צנחה 10 מקומות בדירוג השנה עם תוצאות מאכזבות לכמה מהדגמים. היצרנית האמריקנית האמינה ביותר היא קאדילק, שהגיעה למקום ה-14. גם שאר המותגים של ג'נרל מוטורס הציגו שיפור השנה.

הצניחה של פורד בדירוג מגיעה דווקא בשנה בה הוצגו הפוקוס, הפיאסטה והאקספלורר החדשים, כאשר מערכת המולטימדיה החדשה, MyFord, מתגלה כמרבה להתקלקל. חשוב לציין, כמובן, שמדובר בגרסאות של הדגמים שמיועדות לשוק האמריקני, ולכן לא ניתן להשליך את התוצאות השליליות על הדגמים שנמכרים אצלנו. בנוסף יש לזכור כי סקרים מהסוג הזה כוללים גם את חוות הדעת של הרוכש מחווית הקנייה, מהשירות שקיבל במסירת הרכב ומהטיפול במוסך. המכונית הכי אמינה בדו"ח השנה היא טויוטה פריוס C, האחות הקטנה למשפחת ההיברידיות שהוצגה השנה. גם האחיות האחרות למשפחת הפריוס הציגו תוצאות טובות מעל לממוצע. אצל מאזדה, שרודפת אחרי שלישיית טויוטה, הציג ה-CX-5, רכב הפנאי החדש, תוצאה טובה במיוחד. ומה קורה באירופה? אצל פולקסווגן התוצאות חצויות, עם מספר דגמים (פאסאט, ג'טה דיזל, CC, איוס) שהציג תוצאות טובות מהממוצע, ואחרים (חיפושית, ג'טה בנזינית עם 5 צילינדרים, גולף GTI וטוארג) שאכזבו. אצל ב.מ.וו הציגה הסדרה 7 תוצאות מתחת לממוצע ואילו אצל מרצדס היו רוב התוצאות סביב הממוצע.