שברולט אוניקס
כמו יצרניות רבות אחרות, גם שברולט רוצה למנף את הצמיחה של שוק הרכב הברזילאי, שממשיך לחזק את מעמדו כאחד השווקים המתפתחים החשובים בעולם (לצד סין, הודו ורוסיה). בתערוכת סאו פאולו, שהתקיימה בשבוע שעבר, הציגה שברולט, או ליתר דיוק שברולט ברזיל – הענף המקומי של היצרנית שגם מפתח ומייצר לעצמו מכוניות – את ההאצ'בק הקומפקטית שלפניכם. קוראים לה שברולט אוניקס (Onix) ויש לנו תחושה שרובכם לא יתבלבלו עם אוניקס (Onyx) אחרת שהוצגה כחודש לפני כן.

היא תוכננה, פותחה וגם עוצבה על-ידי מאות מומחים (כך שברולט), שיכלו "לחשוב מחוץ לקופסה" ולייצר מכונית שמשלבת בין ה-DNA של המותג העולמי עם ההעדפות של העם הברזילאי. התוצאה, איך לומר, לא בדיוק הברבור היפה באגם, אבל אנחנו מקווים בשביל שברולט שזה בדיוק מה שהחבר'ה שם אוהבים. האוניקס היא היצירה החדשה ביותר של שברולט לסגמנט B (מידות המכונית טרם פורסמו), וחולקת את בסיסה עם הסוניק כמו גם שלישיית דגמי הפנאי הקטנים של הקונצרן האמריקני: אופל מוקה, שברולט טראקס וביואיק אנקור. אבל בניגוד לשלישייה האחרונה, הברזילאים זוכים (כמיטב המסורת) למכונית מעט מוגבהת שמשדרת יכולת עבירות כלשהי (גם אם זה לא המצב בפועל), ללא המראה האופנתי עליו ניתן לגבות פרמיה נוספת.
שברולט אוניקס, סופרמיני מוגבהת
צילום: מנהל

מתחת למכסה המנוע תגיע האוניקס עם שתי אפשרויות – מנועי 1.0 ו-1.4 ליטר שלוגמים את המשקה האהוב על כלי הרכב בברזיל – אתנול, או לחלופין תערובת מקומית של אתנול ובנזין שנקראת Flex. אלו משודכים לתיבות 5 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטומטית.
רשימת האבזור כוללת חיבור בלוטות', מסך LCD בגודל 7 אינץ' ומערכת המולטימדיה של שברולט שנקראת MyLink.

שברולט דיווחה לאחרונה על עלייה של 13.5% במכירות בברזיל ברבעון השלישי של 2012. האוניקס, ששיווקה יחל בחודש הבא (נובמבר), תנסה כאמור להמשיך ואף להעצים את ההצלחה.