תמונת אילוסטרציהבשמונה כתבי אישום שהוגשו נגד 'אגד' ושניים מנהגיה נטען, כי כסאות הגלגלים של הנכים שנסעו באוטובוסים שלה לא נחגרו בצורה מאובטחת, למרות שהאחריות לאבטח את הכיסא ולקשור אותו כראוי מוטלת על נהגי האוטובוס שלה. מנגד, אגד טענה כי החובה מוטלת עליה ללא בסיס חוקי, שכן היא אינה מחויבת לחגור את כסאות הגלגלים ואינה אחראית לכך שהנכים ייחגרו כדבעי. כן טענה, כי מדובר בחובה שכלל לא ניתן לעמוד בה, היות ולעיתים האוטובוס עמוס בנוסעים כעוסים ואין זה סביר לדרוש מנהג האוטובוס, שעבודתו קשה ממילא, לרדת מהדלת הקדמית באוטובוס, לפתוח את הרמפה שנמצאת בדלת האחורית, להעלות את הנכה בכיסא הגלגלים ולחגור אותו בחגורה ייעודית.

השופט אברהם טננבוים, מבית המשפט לתעבורה בירושלים, לא קיבל את עמדת אגד והרשיע אותה בעבירה של אי הפעלת קו שירות באורח תקין, אולם זיכה את הנהגים מעבירה של הפרת החובה לנהוג כלפי הנוסעים באדיבות ובנימוס.

לדברי השופט, אין מחלוקת כי בקווי האוטובוס של אגד קיימת גישה לנכים בכלל ולנכים עם כיסא גלגלים בפרט. גם אין הכרח שהנהג יבצע את כל הפעולות בעצמו, וייתכן כי המלווה של הנכה או אפילו נוסעי האוטובוס יעזרו לו בכך, אולם הדבר אינו שולל את האחריות של הנהג ושל אגד כמעסיקתו, במקרים של נזק או תקלה. הנהג לבדו אחראי על כך שנוסע בכיסא גלגלים ייסע בבטחה ואחריות זו כוללת את פתיחת הרמפה, העלאת הכיסא ואבטחתו כראוי.

על טענת אגד שהאוטובוסים עמוסים ולעיתים הנוסעים כועסים על זמן ההמתנה, ציין השופט, כי הנסיעה בתחבורה ציבורית צריכה להיות נעימה בייחוד לציבור הנכים, והמצב בו קווי האוטובוס מלאים ועמוסים איננו תקין. לדבריו, אל על נוסעי האוטובוס לרטון על עוד כמה שניות של המתנה היות והם יודעים כי הנכה אינו בוחר את מגבלותיו מרצון.
לאתר המשפט הישראליפסק דין