אקסגון Furtive e-GT
בין אינספור ההשקות, ההצגות, האקזוטיקות והטכנולוגיות נרשמה הופעה של חברה כמעט-אנונימית מצרפת. לחברה קוראים אקסגון (Exagon, שזה כמו המילה הלועזית ל'משושה' רק בכתיב חסר), ואם כבר שמעתם עליה, זה כנראה במסגרת עבודתה עם יצרניות וגופים שונים בבניית מכוניות מרוץ. בשנת 2004 היא החלה לפתח גם טכנולוגיות חדשות משלה, תוך שיתוף פעולה עם כמה חברות מוכרות, ואף הציגה בעבר מכונית מרוץ משלה. כעת מתנקזים הפיתוח והניסיון למכונית חדשה, שנקראת אקסגון Furtive e-GT, כאשר משמעות השם (בתרגום חופשי) היא 'חשאי', ואת החלק של e-GT ניתן לכם לפענח לבד.

הפורטיב היא כאמור מכונית GT, או 2+2 (שני נוסעים מלפנים ומושב שאמור להיות מספק לשני מבוגרים גם מאחור) עם מראה מרשים למדי שהשמועות אומרות שנראה אפילו טוב יותר במציאות ועל הכביש. מידותיה הן: אורך של 446 ס"מ, רוחב של 216 ס"מ, גובה של 129 ס"מ ובסיס גלגלים של 278 ס"מ. גוף המכונית עשוי, "כמיטב המסורת בפורמולה 1", סיבי-פחמן והמשקל עומדת על 1,640 ק"ג. את הצד השימושי עוזר להשלים תא מטען בנפח לא רע בכלל של 325 ליטר.

היא מונעת בעזרת שני מנועים חשמליים מבית היוצר של חברת סימנס, שמספקים ביחד סכום "בריא" של 408 כ"ס ו-52.6 קג"מ הזמינים כמעט מיד. זה מספיק ל-GT לתאוצה של 3.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית שמוגבלת ל-250 קמ"ש "בלבד".
אקסגון תייצר מכונית ספורט חשמלית מתקדמת (וידאו)
צילום: מנהל

את הסוללות שמספקות את האנרגיה למנועים מייצרת ענקית הבטריות הצרפתית, Saft. אקסגון מבטיחה שהסוללות האלה ישמרו על טיב פעולתן גם לאורך זמן, כאשר גם לאחר 3,000 טעינות שאמורות לקחת ללקוח כ-10 שנים, יעמדו ביצועיהן על 80% מהיכולת שהייתה להן עת עזבו את פס הייצור.
הסוללות הללו, שמספקות 53 קילוואט-שעה, ומהוות 480 ק"ג ממשקל המכונית, מעניקות לה טווח נסיעה של 360 ק"מ בנסיעה עירונית ו-287 ק"מ בנסיעה בינעירונית. הנתון המשולב עומד על 310 ק"מ בין טעינות. למי שזה לא מספיק לו, מציעה החברה ברשימת האבזור האופציונלי גם מאריך טווח – מנוע בנזין שמשמש אך ורק כגנרטור (בדומה לשברולט וולט או ניסאן ליף) ואם תמלאו אותו ב-25 ליטר של חומר הבעירה האהוב הוא יאריך את טווח הנסיעה ל-734 ק"מ בנסיעה משולבת.

אקסגון פיתחה במיוחד עבור המכונית הזו תיבת הילוכים ייחודית, בעלת 3 יחסי העברה, שיכולה לפעול במצב ידני או אוטומטי, אך לצערנו היא אינה מרחיבה על העניין. חוץ מזה, גם בלמי הדיסק המאווררים פותחו במיוחד עבור הפורטיב על-ידי חברת ברינגר (Beringer), וכן הצמיגים שמיוצרים על-ידי מישלן. אלו מקיפים חישוקים בקוטר 20 אינץ' מלפנים ומאחור.
אקסגון תייצר מכונית ספורט חשמלית מתקדמת (וידאו)
צילום: מנהל

מבפנים מציעה הפורטיב את כל המטעמים ויותר של מכונית מודרנית, כגון: מסך מגע בגודל 9 אינץ' שפותח בשיתוף עם חברת נוקיה המאפשר להוריד ולהתקין בו מגוון תוכנות ואפליקציות תואמות, לפי דרישה והעדפה. יש גם חיבורי USB ובלוטות' ומערכת שמע מתוחכמת שפותחה בשיתוף עם חברת פוקאל (Focal) ומתיימרת לספק אקוסטיקה מושלמת וצלילים איכותיים במיוחד.

אקסגון הציגה את הפורטיב e-GT בתערוכת פריז והיא לא זכתה למספיק אור זרקורים לטעמנו. לא שזה ממש רלבנטי, אבל את המחיר היא משאירה בינתיים לעצמה. סביר להניח שהוא מורכב מ-6 ספרות הצמודות לתו של יורו. אגב, למי שזה נורא משנה, המכונית תוצע עם אחריות לשנתיים ואפשרות להארכה ל-5 שנים, ככל הנראה בשביל לקוחות שעוד יישאר להם כסף לאחר הרכישה.