פיג'ו 2008 קונספט (תערוכת פריז 2012)
ז'יל וידאל (Gilles Vidal), ראש מחלקת העיצוב של פיג'ו, נמצא בתפקידו כבר שנתיים, אבל הרכב הראשון שעל עיצובו הוא אחראי במלואו, יהיה פיג'ו 2008, רכב הפנאי הקומפקטי שהוצג בתערוכת פריז. ברור לו שהוא יגיע בקרוב לייצור ולכן הוא כה נרגש שגרסת הבקרוב שלו נחשפה בתערוכה. בינתיים הוא מעדיף להסביר את מטרת האוניקס האקזוטית לתצוגה שנראית כל כך טוב.

"מכונית-על היא תמיד קיצונית, אבל היא מאפשרת להדגיש מספר רעיונות. ראשית מדובר בעיצוב שלנו שיקבל בעתיד קווים חדים יותר ויבליט את המכונית על הכביש. אנחנו נדגיש יותר את החרטום וניצור מראה טכנולוגי יותר. הדבר השני הוא השימוש בחומרים מרוכבים שאנחנו מנסים למצוא להם שימוש במכוניות שלנו. מעבר לכך רצינו לעבוד עם חומרים שמרגישים אמיתיים כמו נחושת מבחוץ ועץ ונייר בפנים. הרעיון הוא להשתמש בחומרים לא מעובדים כדי ליצור תחושה יוקרתית יותר. רצינו גישה פשוטה לחומרים. מעבר לתחושה הרבה יותר קל למחזר חומרים כאלה. בסופו של דבר יש שלושה צעדים במכונית – בנייה, שימוש ומחזור – ורצינו לשפר אותם. עץ מדף עיתון הוא מאוד נוח למחזור כי הוא חוזר לעצמו. זה גם חומר מאוד חזק".
ראיון עם מעצב פיג'ו: רוצים לשפר את התדמית
צילום: מנהל

זה בכלל מציאותי?
"כן, לא סתם בחרנו בחומר זה. אבל מכאן ועד שכנוע ההנהלה הדרך לא קלה".

האם הקווים החדשים אומרים שפיג'ו חוזרת לקווים אגרסיביים יותר?
"האגרסיביות הקודמת הייתה היפר-ספורטיבית. מה שאנו רוצים כרגע זו כריזמה ואישיות – דבר שיכול ללכת עם אלגנטיות. אני חושב שה-RCZ המחודשת מראה זאת".

האם גם פיג'ו צריכה חטיבת DS?
"הגישה שלנו שונה. אנו רוצים לדחוף את כל המותג למעלה וזה נכון גם ל-301 שהצגנו כאן. דרך יצירת גרסאות ה-XY וה-GTI ב-208, נשפר את התדמית. לא בטוח שזה יגיע לכל הדגמים אבל מבחינתנו אנחנו בודקים אפשרות גם לגרסאות מיוחדות שכאלה בכל דגם".

בפיג'ו מדברים הרבה על קשר בין ה-208 ל-205. האם אתה רואה זאת?

"הקשר הוא בכך שה-205 הייתה מכונית מאוד רעננה בשוק אבל גם מאוד ברת השגה. הייתה לה את היכולת להיות קלאסית וה-GTI הייתה במובן מסוים מכונית פרמיום. ואת כל זה אנחנו רוצים להשיג ב-208".

עד כמה פיג'ו צריכה ויכולה לגדול מבחינת המבחר?
"צריך להיזהר כי בסוף יש יותר מדי דגמים ואז הלקוח הולך לאיבוד והמפיץ מפסיד. צריך לשנות את הגישה. כשיצרנו את ה-3008 לא רצינו לעשות SUV אלא קרוסאובר שמשלב בין תפיסות. בעתיד תפיסה תחליף תפיסה ולא נציג מכונית לכל גישה".