ב.מ.וו אקטיב טורר קונספט (תערוכת פריז 2012)
"הרעיון מבחינתנו הוא לבנות מכוניות באורך שינוע בין 380 ל-450 ס"מ. האקטיב טורר התצוגתי (שהוצג בתערוכת פריז) הוא דוגמא אחת עם 435 ס"מ אבל נבנה הרבה יותר דגמים", מסביר תומאס וורטל (Thomas Wurtele) – האיש האחראי על פלטפורמת ההנעה הקדמית החדשה של ב.מ.וו אשר מהווה חידוש היסטורי עבור המותג ותשמש בסיס לשפע דגמים חשובים ביותר.

"למה אנו עושים זאת? כי אנו רואים גידול ניכר בפוטנציאל המכירות בתחום הפרימיום הקטן. הרעיון הוא לשלב שימושיות ונוחות עם דינאמיות בפלטפורמה שמסוגלת לקבל הרבה תפיסות. אבל מבחינת מבנה וייצור היא אינה שונה מהמקובל בשוק. מבחינת בסיסי גלגלים היא מתוכננת לקבל שלושה או ארבעה אורכים אבל היא מאוד גמישה".

מה האתגר הגדול בפיתוח פלטפורמה כזו?
"הגמישות. צריך לעבוד מאוד קשה בהתחלה וזה יותר מסובך, כדי לקבל את הגמישות הסופית. צריך לעשות הרבה עבודה בהתחלה כדי לבל בסיס טוב להרבה דגמים".
ב.מ.וו:
צילום: מנהל

כמה דגמים ישענו על הפלטפורמה הזו?
"מדובר כרגע ב-12 מכוניות של ב.מ.וו ו-6 של מיני. אבל שוב, היכולת לבנות את הפלטפורמה היא החשובה כעת ניתן יהיה להחליט איזה דגמים לייצר".

עד כמה למדתם מהניסיון עם מיני בתחום ההנעה הקדמית?
"ברור שהרווחנו מהניסיון עם מיני אבל כך גם מהידע בסדרה 1 וב-X1".

האם תמשיכו לייצר מכוניות קטנות כמו סדרה 1 עם הנעה אחורית?
"הכל תלוי בביקוש הלקוחות. אם יהיה ביקוש לרכב קטן ומרווח אז התשובה היא הנעה קדמית. אבל אנחנו מאוד גמישים וביקוש להנעה אחורית ייענה".

האם כל מכוניות המיני ישענו על הבסיס הזה?
"הארכיטקטורה הזו בנויה לכלים הקטנים של הקבוצה ומיני היא שם. תראה שישה עד שמונה דגמים של מיני שישענו על הפלטפורמה הזו".