מחירי המכוניות בשוק הרכב בישראל מחולקים באופן די ברור בין הקטגוריות השונות, אך יש כמה מכוניות שלא מתומחרות נכון ולכן אנו ממליצים על קנייה של דגמים אחרים מקבילים. הסיבות למחירים הגבוהים הן מגוונות ונעות בין חוסר שיתוף פעולה בין היבואנית ליצרנית עד לקביעת מחיר גבוה כדי ליצור בסיס למבצע שרק נראה טוב. היום נציג לכם מכונית שנחשבת לפופולרית אבל הייתה יכולה להיות פופולרית במיוחד עם תג המחיר הנכון.

המכונית: יונדאי i25 בגרסת 1.4 ליטר ידנית.
המחיר: 96,900 שקלים.
המתחרות: סיטרואן C3 פיקאסו 1.4 ליטר ידנית, 91,990 שקלים; סקודה רומסטר 1.4 ליטר ידנית, 95,990 שקלים.

הבעיה:
באופן מדורג בשנה שחלפה מבצעים שונים ומגוונים הורידו את מחירי כל הדגמים בתת קטגוריה זו בצורה משמעותית. פרט לאלה של יונדאי. במשך תקופה ארוכה שווקו למשל סקודה רומסטר כמו גם סיטרואן C3 פיקאסו במחיר של 85,000 שקלים, כמעט 11,000 שקלים יותר ביחס למחירה ה-i25. דגמים אלה הוו פתרון טוב למי שאין לו צורך במשפחתית קומפקטית, ומכונית סופרמיני עם תא מטען יכולה לספק את צרכיו התחבורתיים. בנוסף, אותה יבואנית החלה לייבא לארץ את יונדאי i30 הגדולה יותר עם מנוע 1.4 ליטר ותיבה ידנית עם "חבילה" שלמה של חסכון בדלק במחיר של 100,900 שקלים, גבוה רק ב-4,000 שקלים מאחותה הקטנה יותר והפחות חסכונית.
לכן, במחירה הנוכחי, ללא כל מבצע, לקוח שחפצה נפשו ביונדאי i25 ידנית, עדיף שיפזול באולם התצוגה לאחותה הגדולה, או שיחכה למבצע הבא שכנראה יהיה על המתחרות.