הונדה סיוויק טייפ R, לא החדשה
מנכ"ל הונדה, איטו טקאנובו, פרסם בשבוע שעבר הצהרה רשמית על התוכנית לעתיד ה(לא-ממש-)קרוב של החברה. אחת מגולות הכותרת בהודעה היא חזרתה של הונדה סיוויק טייפ R, שתתבסס כמובן על הדור החדש של המשפחתית הקומפקטית. נכון לעכשיו לא מספרים לנו שום דבר על הגרסה הספורטיבית הצפויה של הונדה סיוויק למעט הכוונות להפוך אותה למכונית ההנעה הקדמית המהירה ביותר על מסלול הנרברגרינג. נשמע מבטיח, אבל לצערנו הונדה לא ממהרת לשום מקום – ותשווק את הטייפ R החדשה (שמיועדת לשוק האירופאי) מתישהו ב-2015.

כמו כן הונדה תמשיך לפתח את הנעות הכלאיים שלה, בין אם זה לשפר את יחידת ההנעה הקיימת שהיא בעלת מנוע חשמלי יחיד ומנוע בנזין. היא תמשיך בעבודת השיפור והייעול של הסוללות וגם תייצר תיבת הילוכים חדשה – הכל למען החיסכון. בנוסף היא מתכננת לייצר מערכת הנעה היברידית חזקה יותר עם שני מנועים חשמליים שתשמש את המכוניות המשפחתיות הגדולות שלה. לבסוף תייצר החברה מערכת הנעת כלאיים ספורטיבית עם 3 מנועים חשמליים שתכוון בעיקר לביצועים ותכלול גם הנעה כפולה. הנעת הכלאיים הספורטיבית, שנקראת גם ספורט היבריד SH-AWD (כאשר SH הן ר"ת של Super Handling, או אחיזה ממש טובה בתרגום ישיר), מיועדת לשמש לא אחרת מאשר את הונדה NSX הבאה שהוצגה לראשונה בתחילת השנה וחובבי רכב רבים כמהים לראותה שוב. לצערנו עדיין לא ניתן לתת תאריך להופעתה של ה-NSX הבאה.
הונדה: סיוויק טייפ R חוזרת
צילום: מנהל
הונדה NSX. בדרך חזרה
הונדה גם לא מתכננת להתעלם מהטרנד הכי חם בשוק הרכב העולמי, רכבי הפנאי הקומפקטיים (או קרוסאוברים), שהתחיל עם ניסאן ג'וק הפופולרי. כעת היא מצהירה שיש גם רכב פנאי קומפקטי בתכנון, שיתבסס על הפלטפורמה של "דור חדש של הונדה ג'אז", שגם עליו היא אינה מפרטת.

גם טכנולוגיית תאי הדלק לא נזנחת. כנראה שלא כולם זוכרים, אבל להונדה יש מכונית סדרתית עם תא דלק שהוצגה ב-2007 ונמצאת בייצור משנת 2008. היא נקראת הונדה FCX קלריטי (Clarity) והיא נמכרת, לרוב בעסקאות של השכרה או ליסינג, בעיקר בארצות הברית (קליפורניה) וביפן. כעת מודיעה היצרנית היפנית שתציג את ההתקדמות של הטכנולוגיה, שכוללת בעיקר הוזלה של רכיבים ושל ייצור, במכונית חדשה שתשווק בארה"ב, יפן ובאירופה.

לקינוח מספרת החברה על אופנוע סופר-ספורט חדש שנמצא בתכנון. גם כאן היא לא מפרטת כלל, למעט אזכור על שילוב של טכנולוגיה ממרוצי מוטו-GP והרבה אופי ורגש.
מעבר לכך, הציגה לאחרונה היצרנית היפנית את הגרסה האירופאית של הונדה CR-V, ואת הגרסה האמריקנית של האקורד שצפויה להגר בקרוב (ובמתכונת שונה לגמרי) גם ליבשת הישנה ואלינו.