וולוו V40 קרוס קאונטרי
תכירו: זהו וולוו V40 קרוס קאנטרי, שכשמו כן הוא – גרסת קרוסאובר ל-V40 החדשה שתהווה סוג של חלופה יוקרתית לקרוסאוברים קומפקטיים אחרים, כמו ב.מ.וו X1 ואודי Q3. הקרוס קאנטרי מבוסס כאמור על וולוו V40, ועיקר השינויים כולל עיצוב קשוח יותר עם מראה גבוה יותר, כאשר הנהג "ממוקם ב-4 ס"מ גבוה יותר מאשר ב-V40 הרגילה" (כך וולוו).

היצע המנועים של הקרוס קאנטרי יהיה רחב כמעט כמו זה של ה-V40 הרגילה עם 7 אפשרויות שונות (משתנה בהתאם לארץ השיווק) – 4 מנועי בנזין ו-3 מנועי דיזל. גרסת-העל היא ה-T5 המוכרת עם 5 צילינדרים ונפח של 2.5 ליטר, המספקים 254 כ"ס עם תאוצה של 6.1 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק של 12.8 ק"מ לליטר. מתחתיה נמצאת גרסת ה-T4 עם נפח של 1.6 ליטר והספק שעומד על 180 כ"ס. ה-T5 וה-T4 יוצעו בחלק מהשווקים בהספקים שונים. בגזרת הדיזל נמצאים ה-D4, עם 5 צילינדרים, 2.0 ליטר ומגדש טורבו (177 כ"ס ו-8.3 שניות ל-100) וה-D3 עם 2.0 ליטר, מגדש ו-150 כ"ס. אחרונה ברשימה היא גרסת ה-D2, עם מנוע דיזל מוגדש בנפח 1.6 ליטר והספק של 115 כ"ס, וגם צריכת דלק מוצהרת של 26 ק"מ לליטר.
וולוו מחשיבה את ה-V40 קרוס קאנטרי כממשיך דרכו של ה-V70 קרוס קאנטרי, שהיה מחלוצי הקטגוריה אי-שם בסוף המילניום הקודם. אולם ראוי לציין שה-V40 קרוס קאנטרי הוא לא ממש חלק מסדרת ה-XC של וולוו, מה שמרמז על יכולת השטח המוגבלת. כמה מוגבלת? מה דעתכם על כך שפרט ל-T5 הבכירה (המציעה גם מערכת בקרת מהירות במדרון), שאר המנועים מוצעים עם הנעה קדמית בלבד.

וולוו מייעדת את ה-V40 קרוס קאנטרי לשווקים האירופאים, שצפויים להוות כ-50% מנתח השוק, וכמובן לשוק הסיני האהוד שצפוי להוות 30% מנתח השוק לבדו. אנחנו, הממוקמים בערך באמצע בין מזרח למערב, צפויים לראות את הקרוס קאנטרי גם כן על כבישים מקומיים. הייצור, בכל אופן, יחל כבר בחודש נובמבר הקרוב במפעל של וולוו בבלגיה.