פורד מוסטנגאמנם השנה ישראל התחדשה בשתי יצרניות אקזוטיות שהחלו לייבא את דגמיהן לארץ, אבל עדיין המחסור בדגמים מעניינים המגיעים לארץ גדול. שוק הרכב הקטן אצלנו בארץ הקודש גורם לזה שישנם דגמים רבים ראויים וטובים שאינם מיובאים לארץ. אם זה בגלל חוסר בתקינה אירופאית (המחויב בארץ), דגם נישה שצפי השוק שלו מצומצם, תמחור גבוה מדי של היצרנית או מגוון סיבות נוספות. ובכל זאת, יש כמה דגמים שהיינו שמחים לו יניחו את צמיגיהם גם במחוזותינו, אז הנה המשאלות שלנו לשנה הבאה.

1. סוזוקי סוויפט ספורט
אהבנו את סוזוקי סוויפט במבחני הדרכים, היא גם נבחרה על-ידנו כסופרמיני המומלצת למי שמחפש מכונית עירונית מהמזרח. חיכינו הרבה זמן עד שהדגם הידני שלה יגיע והשנה זה גם קרה. במחיר של 77,000 שקלים, היא קצת יקרה מחברותיה לקבוצה, אך תקבלו חבילה טובה מהנה לנהיגה וגם חסכונית. בחישוב מול המחירים בחו"ל, סוזוקי סוויפט ספורט צריכה לעלות בארץ קצת מעל 90,000 שקלים, והיא עוד יותר מהנה לנהיגה, ויותר חזקה.
מי ייתן ובשנה הבאה תהיה בארץ מכונית ספורטיבית בפחות מ-100,000 שקלים.
לכבוד ראש השנה: מה אנו מאחלים לעצמנו לשנה הבאה
צילום: מנהל
2. יונדאי ג'נסיס קופה
אז אחרי שיבואנית יונדאי הביאה לנו את הוולוסטר, המשאלה שלנו לשנה הבאה היא שזו תלך צעד נוסף קדימה, ותייבא לארץ גם את הג'נסיס קופה. היא נראית מצוין, יש לה מנוע V6 בנפח 3.8 ליטר המפיק 348 כ"ס והביקורת בחו"ל גם מלמדת אותנו שהיא גם מתנהגת טוב ומהנה לנהיגה. בחישובים לא מדויקים, אך פסימיים, הדגם הזה צריך לעלות בארץ כ-360,000 שקלים, לא שווה לכל כיס, אך עדיין שווה.
מי ייתן ובשנה הבאה יהיה בארץ רכב ספורט אמיתי ללא תוספת המחיר על הסמל.
לכבוד ראש השנה: מה אנו מאחלים לעצמנו לשנה הבאה
צילום: מנהל
3. שברולט קאמארו \ פורד מוסטנג \ דודג' צ'אלנג'ר
תעצרו רגע ותראו כמה הן יפות, הן מקבילות במחיריהן בארצות הברית למחירי המשפחתיות הגדולות. תדמיינו רגע (או שתמשיכו עם המציאות...) שאתם מנהלים בחברת היי-טק, והאופציות מחברת הליסינג הן פורד מונדיאו, טויוטה קאמרי ואחת מהשלישייה המוזכרת. חכו רגע עם הטלפון שמודיע שזוגתכם לא יכולה לאסוף את הילדים מהגן, בינתיים זה רק חלום.
מי ייתן ובשנה הבאה חניות הבתים יהיו מלאות ב"מכוניות שרירים" אמריקניות חדשות.
לכבוד ראש השנה: מה אנו מאחלים לעצמנו לשנה הבאה
צילום: מנהל
4. דאצ'יה דאסטר
רכב הפנאי החדש של דאצ'יה מבוסס על רנו קליאו, אך מציע יכולת שטח מסוימת, גם מעבר לשבילים בגרסת ה-4x4. הוא לא מפנק או מפואר, אך הוא מרווח לנוסעים ונראה כמו ג'יפ. באנגליה הוא זול יותר מקליאו הכי בסיסית, אך הוא מגיע רק עם תיבת הילוכים ידנית, מה שמרחיק אותו עוד קצת מייבוא לארץ.
מי ייתן ובשנה הבאה יהיה רכב פנאי עם יכולת שטח אמיתית במחיר של 100,000 שקלים.
לכבוד ראש השנה: מה אנו מאחלים לעצמנו לשנה הבאה
צילום: מנהל
5. מותג הולדן
הולדן, הזרוע האוסטרלית של GM, מייצרת כיום בעיקר דגמי שברולט, אך יש כמה שהיינו שמחים אם הם היו מגיעים גם לכאן. למה? שימו לב לנתונים: הולדן קומודור: מנוע 6.0 ליטר V8 בנזין המפיק 353 כ"ס ב-5,600 סל"ד ו-52.752.7 קג"מ ב-4,400 סל"ד. או הולדן יוט, טנדר נמוך עם שתי מקומות ישיבה ואותו מנוע.
אלה הן שתי המכוניות, אולי היחידות בעולם, שנמכרות כמו האמריקניות של פעם. מנוע גדול, עם הרבה מומנט, חוסר התחשבות בזיהום האוויר ועוד פחות בצריכת הדלק. בקיצור, כל מה שלמדו אותנו לשנוא, אך לפחות חלקנו עדיין אוהבים.
מי ייתן ובשנה הבאה יהיו לנו מנועי V8 בנפח 6.0 ליטר במחיר שווה לכל כיס (ואם אפשר גם עם דלקן).
לכבוד ראש השנה: מה אנו מאחלים לעצמנו לשנה הבאה
צילום: מנהל