פיג'ו 2008 קונספט
לפני מספר חודשים הציגה פיג'ו בתערוכת בייג'ינג את הקרוסאובר האורבני (זה השם שלו) שכמו רבים לפניו הציע מידות קומפקטיות הדומות לאלה של ניסאן ג'וק, שסחף אחריו את קהל הלקוחות ואיתם גם את היצרניות, שמציגות רכבי פנאי קטנים או עירוניים בזו אחר זו. כעת, משחלפו מספר חודשים, מציגה פיג'ו גרסה מעודכנת של רכב הקונספט. עכשיו, אומרת היצרנית הצרפתית, הרכב כבר כמעט מוכן לייצור, וגם יש לו שם – פיג'ו 2008 (קונספט).

פיג'ו לא מחדשת לנו הרבה על הקרוסאובר ההולך ונאפה. המידות נשארו כשהיו – 414 ס"מ לאורך ו-174 ס"מ לרוחב ו... זהו. זה לא נאמר ברש גלי, אבל ניתן להניח שהוא מבוסס על פיג'ו 208, מכונית הסופרמיני החשובה של היצרנית שלאחורנה הגיעה ארצה.
בשביל להתמקד בעיצוב של ה-2008 צריך להרגיל קודם את העיניים לצבע הצהוב הזרחני שעוטה הרכב בתמונות. לא ניתן לדעת אם זה הצבע שנראה עם ההצגה הרשמית, אבל אם כן אין ספק שהוא ימשוך מבטים. נקווה לפחות שהוא יהיה קצת פחות בוהק מאשר בתמונות הממוחשבות, או לפחות זוהר בחושך. בכל מקרה, פיג'ו ניסתה להתאים את העיצוב לטעמם של שווקים רבים, עם דגש על השווקים המתפתחים של סין וברזיל, וכמובן גם אירופה. יש לו את החזית המוכרת של קו הדגמים הנוכחי של היצרנית והתוצאה, כפי שאמרנו בעבר, נאה למדי בעיננו.
פיג'ו 2008: צעד נוסף לקראת הפנאי העירוני
צילום: מנהל

מתחת למכסה המנוע נמצאת גרסה מעודכנת למנוע 3 הצילינדרים של פיג'ו. הנפח נותר 1.2 ליטר וההספק עומד על 110 כ"ס, תודות למגדש טורבו. כמקובל, מבטיחה היצרנית הצרפתית נתוני צריכת דלק משופרים ופליטת מזהמים נמוכה.

פיג'ו 2008 קונספט יוצג בתערוכת פריז שתיפתח ב-27 לחודש זה (ספטמבר). כבר עכשיו מדברת היצרנית על ייצור הרכב בשלושה מפעלים – בסין, בברזיל ובצרפת – על-מנת לשמור על מרחק קצר בין המפעל לקהל הלקוחות העיקרי. מכאן משתמע שגרסת הייצור של ה-2008 צפויה לצוץ לפני השטח בתקופה הקרובה.