היום הרביעי של ראלי הבלקן 2012 הוא יום מנוחה לאנשים ולמכונות. משהו מתבקש לאחר התאונה הקטלנית של אתמול. כל המתחרים העבירו את היום בניחותא – מי בישיבה בטלה בטברנות המנומנמות של פראנסטי, ומי בטיפול בכלים לקראת הזינוק מוקדם מאד בבוקר היום החמישי של הראלי, שעומד להיות ארוך ותובעני
יום מנוחה בכפר יווני פסטורלי מזמין יקיצה מאוחרת, ארוחת בוקר מצוינת על מאפים ביתיים שנמתחת ונמתחת לקראת שעות לפני הצהריים. חלק מצוות הסיוע נסע ברכב שלנו (מרצדס ספרינטר) לעיר דראמה המרוחקת כ-40 ומשהו וקילומטרים על מנת למצוא פנצ'ריה שתסכים לנסות להתמודד עם כמה צמיגים חצי מתים ולנסות לתקן אותם. פנצ'ריה כזו נמצאה, הצמיגים זכו לתיקון בפאטצ'ים וליתר ביטחון הוכנסו לתוכם פנימיות.
שאר החבורה (אנחנו) יצאה לשוטט מעט בלנדקרוזר של דני בשבילי ההרים שמעל לפראנסטי. הנוף כאן מדהים עד שהעיניים כואבות; מצאנו מעיינות עם מים קפואים וצלולים, סינגלים מטריפים שירחיבו את ליבו של כל רוכב אופניים והאוויר – הו האוויר. איזה כיף. אחר יצאנו לסקור את הב.מ.וו X3 רייד (מס' 301) של קבוצת A2 הבולגרית - אלקסייב וסטויאנוב (דנדי). מדובר בצוות מרופד היטב במזומנים ומצויד להפליא במשאית סיוע T5 עם הנעה כפולה, ששני צוותים שלו מתחרים בראלי, ויש להם אפילו רכב גיבוי – פאג'רו Q אבולושן שנראה חדש לחלוטין. ככה זה כשיש בבעלותך רשת מועדוני לילה, קשרים ענפים בצמרת הכלכלה והשלטון בבולגריה וכמובן המון ערימות של כסף אינך יכול אפילו לספור כמה. המכונית עצמה – לא בדיוק ב.מ.וו X3 מקורית מגרמניה, אלא העתק כמעט מדויק שלה, אבל גם כך מדובר במלאכת מחשבת בברזלים, אלומיניום, פיברגלס וקארבון. מכונית מירוץ ברמה-שתיים מעל מה שאנחנו מכירים. זהו הראלי הראשון של הצוות הזה עם המכונית המרשימה הזו, והם עדיין לומדים אותה. ביום השני של הראלי הם לא הרשימו ואפילו התנגשו בעץ, אבל זה לא הטריד את מנוחתם, כי המכונאים המיומנים שלהם עבדו חצי לילה בוולינגראד ותיקנו את הרכב, וביום השלישי של הראלי הם כבר סיימו במקום השני, כך שאין מה לזלזל. הם אגב, גם מתכוונים להגיע לדקאר 2013 בינואר הקרוב.
בזמן שאנחנו התפעלנו מהב.מ.וו והצוות, הצרפתי שמריץ כאן טרקטורון קאן-אם 1000 דומה לזה של כריס סטמבולדזיס ז"ל, עסק כל היום בפירוק, הרכבה וחיזוק של כל ארבעת המתלים והציריות, תגובה היסטרית מתבקשת ומובנת לאחר התאונה של כריס. רז הצליח למצוא יווני מספיק תמים שיפקיד בידיו לכמה דקות אופנוע בטה 350 ויצא להשתובב קצת, עם חיוך גדול על הפרצוף.
את ארוחת הצהריים בילינו באחת המסעדות שמול הביבואק (שטח הכינוס) מקום קטן ופשוט ללא תואר וללא הדר, אבל כזה שמגיש את הפיצה הכי טובה שטעמתם מחוץ לאיטליה. גם כמה אופנוענים איטלקיים מסכימים שהיא טובה אפילו יותר מהאורגינל מארץ המגף. לצד האוכל לגמנו אינספור כוסות של פרפה (ה-פ' הראשונה רפויה וה-פ' השנייה דגושה) שזה בעצם נס קפה חזק אבל קר מאוד ומוקצף, עם קוביות קרח וכוס מים קפואים ליד. לוגמים לאט ונהנים מכל רגע – במקומות כאלה הזמן זורם לאט ובניחותא. היוונים גם ככה לא משתגעים על עבודה (וככה גם כלכלת ארצם נראית) ופשוט נהנים מהחיים. התדריך לקראת יום המירוץ נקבע לשעה 6 בערב ואחר כך נדחה לשעה 9. לאור פנסי ראש וטלפונים סלולריים, קיבלנו את רשימת הזינוק למחר ואת האזהרות ההכרחיות לגבי נקודות בעייתיות במסלול – שהפעם הפכו לרלוונטיות מתמיד.
ברשימת הזינוק יש כמה הפתעות ושינויים – צוות פוינטר שסיים אמש במקום השישי והאחרון בקטגוריית T1 מוזנק מחר רביעי דווקא, לאחר ששני צוותים בולגריים בניסאן פטרול Y60 בעל מנוע ריינג' רובר ובמרצדס G שסיימו לפניו אמש בשל התקלה הטכנית ובעיות הניווט בהם נתקל , לא ממשיכים איתנו – הם סיימו את חלקם באליפות בולגריה וחוזרים הביתה. הפעם גם יש שינוי כללי בזמני הזינוק – המכוניות מוזנקות לפני האופנועים והטרקטורונים שהתברר שרובם המוחלט איטיים יותר מהמכוניות ויוצרים בעיה של ממש בעקיפות – הפעם המארגנים לא מוכנים לקחת עוד סיכונים וזה מובן בהחלט...
היום החמישי הוא אחד הארוכים והקשים בראלי – מעל 500 ק"מ כולל את קטעי הקישור, ושלושה סטייג'ים, ויסתיים בעיר אירידאיה. תוואי השטח הפעם יהיה מהיר מהימים הקודמים, אך עדיין לא יחסרו בו שבילי יערות צפופים ואיטיים וניווט מאתגר ביותר – את זה כל מי שרק מביט מבט חטוף בספר הדרך העבה יכול להבין. מצבו של צוות פוינטר (מס' 306) לא מבטיח – הוא מדורג שלישי בקטגוריית T1, ולמרות שהוא מהיר ביותר מבין כל המכוניות ללא צל של ספק (כאשר הוא לא סובל מתקלה, תקר בגלגל או בעיית ניווט), עדיין הפער בינו לבין צוות 302 המוביל עומד על שעה, 13 דקות ו-39 שניות. זהוו פער גדול מכדי לגשר עליו רק באמצעות נהיגה מהירה וניווט מושלם נטו. בנוסף – הצמיגים של הצוללת הצהובה רחוקים מלהיות בכושר מלא ורז יצטרך להתאפק מאוד ולא לדחוף כל הזמן חזק לכיוון המגבלות כפי שהוא רגיל. נותר רק לקוות שאלת המזל תיטה הפעם לצד הנכון, ותארגן לצוות 302 כמה תקלות טכניות, בעיות ניווט ותקרים לרוב. לאור המקצוענות שמפגינים הצוותים הבולגריים המובילים שנהנים מנסיון רב באירועי ראלי הבלקן ולנוכח החוסן המכני המופלא שמפגינות המכוניות שלהם, שבנויות היטב לתנאים כאן – לאף אחד אין אשליות שזה אכן יקרה.
אצל צוות אראן, מס' 310, שמוביל בבטחה את קטגוריית T2, יצטרך הנווט איתי מולדבסקי לרסן את הנהג רועי שפירא שנוטה לעתים קרובות להיות נלהב מדי. עד כה הם הצליחו לשמור היטב על הפאג'רו הלבן ולנהוג בצורה מבוקרת ואחראית שבוודאי גם סייעה לניווט המצוין שמפגין איתי. הם מובילים בפער עצום של מעל 18 שעות על הצוות שבמקום השני הכללי – רובין ומאייר הצרפתים באיווקו מאסיף, שלא הפגינו ביצועים מרשימים כלל לאורך כל המירוץ. הצוותים הבולגריים, המהירים בהרבה, נמצאים בפיגור של יותר מ-25 שעות משום שהצטרפו לראלי רק באמצע היום השני. הניצחון בקטגוריה מובטח אם כן לצוות אראן, בתנאי שישמרו על הרכב ויסיימו. פשוט יסיימו. זה הכל. כולנו מחזיקים להם אצבעות.