מרצדסלא בכל יום מתייצב נשיא ומנכ"ל כלמוביל, צביקה פולק, בפני עיתונאים מקומיים, כדי לספר להם על התוכניות הגדילה של מרצדס העולמית. אבל הסיבה לכך פשוטה, הגדילה של מרצדס העולמית והשאיפה להוביל את שוק היוקרה העולמי תשפיע גם על הצלחת המהפך השיווקי שעובר המותג בארץ.
"לפני כשנתיים וחצי השתתפנו בכנס של דיימלר לגבי עתיד החברה, לאחר שחלפה תקופה בת כמה שנים בה מרצדס איבדה את ההובלה במכירות לב.מ.וו ואודי. נושא השיחה באותו הכנס היה: כיצד מרצדס חוזרת למקום הראשון בין יצרניות היוקרה".

בהתאם לתוכנית 2020 של מרצדס, מסביר פולק, עד שנה זו מרצדס העמידה לעצמה מטרה להיחשב כמותג הטוב ביותר, עם המוצרים הטובים ביותר, המכירות הגבוהות ביותר והרווחים הגבוהים ביותר בתחום היוקרה. לפי פולק מרצדס צפויה להגדיל את המכירות מ-11.3 מליון יחידות ב-2011 ל-14.2 מליון יחידות עד 2015 וליותר מ-20 מליון עד 2020. השוק הסיני, מזרח אסיה ודרום אמריקה (בייחוד ברזיל) יהוו את לב הגדילה, אך גם באירופה ואמריקה אמורה היצרנית להגדיל את נתח השוק.

מרצדס: עד סוף 2020 נוביל את שוק היוקרה
צילום: מנהל

"מרצדס הבינה שכדי לחזור ולקחת את ההובלה מידי אודי וב.מ.וו, היא צריכה לחזק את התחומים הקומפקטיים יותר במבחר". תחום זה יהיה מהותי במיוחד לחיזוק מעמדה של מרצדס ישראל כי עד כה היא למעשה נעדרה מהפלח הזה. לפי פולק 9 דגמים חדשים יוצגו על ידי מרצדס מתוכם שלושה יפנו לתחום הקומפקטי, שניים לתחום הבינוני, שניים לאזור הפאר היוקרתי, ואחד לתחום ה-SUV הגדול.
מה זה אומר? בגזרה הקטנה ניתן לצפות למכונית סדאן-ספורטיבית בתצורת קופה עם ארבע דלתות וכנראה שגם גרסת שוטינג-ברייק. לצידן יש לצפות לגרסת קבריולה ורכב פנאי על בסיס ה-A קלאס החדשה. בגזרת ה-C קלאס ניתן לצפות להצטרפות מכונית קבריו' וגם קופה מרובעת דלתות. בגזרת הפאר עתידות להופיע קבריו' גדולה וסופר-יוקרתית ומכונית ספורטיבית שתהיה אחות קטנה ל-SLS. לכל אלה יש להוסיף את הסמארט פור-פור העתידית שעל פי מרצדס תתרום תרומה עצומה למותג סמארט.
ועם כל התוספות האלה למבחר הדגמים המוכר והחידושים שכבר בדרך ניתן להבין למה פולק ואנשיו אופטימיים לגבי הרוח החדשה שמנשבת במרצדס והסיכויים לחזור ולהוביל את שוק היוקרה גם בארץ.