באטון במקצה דירוג מושלםג'נסון באטון, השיג את נצחונו השני העונה כאשר השלים סוף שבוע מושלם בגרנד פרי בלגי דרמטי. בכך הוא היה לנהג הרביעי העונה שמצליח להשיג יותר מניצחון אחד. באטון היה בליגה משל עצמו על המסלול בספא. זה החל במקצי הדירוג, שם שלושת הזמנים שהשיג בשני המקצים האחרונים היו מביאים לו את העמדה הבכירה בזינוק! אגב, הפעם האחרונה שבאטון השיג את הקפת הדירוג המהירה ביותר הייתה ב-2009 במונקו במדי בראון.

מאחורי באטון הפתיע קאמוי קוביאשי בסאובר עם המקום השני ופסטור מלדונדו מוויליאמס בשלישי. אלא שזה נענש בהורדה של שלושה מקומות בגלל חסימה של ניקו הולקנברג (פורס אינדיאה) בזמן מקצה הדירוג השלישי, מה שהעלה את קימי רייקונן בלוטוס למקום השלישי.
באטון זינק באופן מושלם, נטל את ההובלה ולא איבד אותה לרגע. מאחוריו החלה הדרמה האמיתית כבר בזינוק. מגע של הלוטוס השחורה של רומן גרוז'אן במקלארן של לואיס המילטון גרר תאונה רבת משתתפים. הלוטוס התעופפה באוויר ופגעה בפרארי של פרננדו אלונסו (וכמעט נגעה בראשו של הספרדי). שלושתם נאלצו לפרוש מיד ואליהם הצטרפה גם הסאובר של צ'יקו פרז שזינק מהמקום הרביעי.

סדר חדש נוצר בזריזות ולקראת אמצע המרוץ ראינו את מיכאל שומאכר, שחגג 3,000 מירוצים בסבב(!), עולה למקום השני אחרי שזינק מהמקום ה-13. ואולם השאיפה לעבור את המרוץ עם החלפת צמיגים אחת לא עלתה יפה ושומאכר נאלץ לעצור שוב וירד בסיום למקום השביעי. מי שהצליח להתקדם באופן מעורר התפעלות היה סבסטיאן פטל שפתח מהמקום העשירי והצליח לעלות למקום השני אחרי קרבות מסקרנים. רייקונן, שהיה במקום השני בהקפות הראשונות, נאלץ להסתפק במקום השלישי אחרי שקרבות עם שומאכר עיכבו אותו. רביעי סיים ניקו הולקנברג המפתיע בפורס אינדיאה, ואחריו פליפה מאסה בפרארי שהצליח לעבור בשלבים הסופיים את מארק וובר.

למרות פרישתו המוקדמת של אלונסו הוא עדיין מוביל את הדירוג הכללי. למזלו, באטון, שמדורג שישי, ניצח אבל המקום השני של פטל העלה אותו שלב קדימה בדירוג האליפות ומצמצם את הפער בראש של הספרדי. אין ספק שהעונה הזו חמה ביותר.
פורמולה 1: באטון חוגג בספא
צילום: מנהל
הדרמה מגיעה לגבהים חדשים בבלגיה

גרנד פרי בלגיה
1. ג'נסון באטון – מקלארן
2. סבסטיאן פטל – רד-בול
3. קימי רייקונן – לוטוס
4. ניקו הולקנברג – פורס אינדיאה
5. פליפה מאסה – פרארי
6. מארק וובר – רד-בול
7. מיכאל שומאכר – מרצדס
8. ז'אן אריק וורן – טורו-רוסו
9. דניאל ריקרדו – טורו-רוסו
10. פול דירסטה – פורס אינדיאה

אליפות העולם לנהגים
1. פרננדו אלונסו – (פרארי)- 164 נקודות
2. סבסטיאן פטל – (רד-בול) – 140 נק'
3. מארק וובר – (רד-בול) -132 נק'
4. קימי רייקונן – (לוטוס) – 131 נק'
5. לואיס המילטון – (מקלארן) 117 נק'


אליפות העולם ליצרנים
1. רד-בול – 272 נקודות
2. מקלארן – 218 נק'
3. לוטוס – 207 נק'
4. פרארי – 199 נק'
5. מרצדס – 112 נק'