מחלקת הייעוץ שלנו מבצעת מאות שיחות מדי יום. כל שיחה ממוקדת בהתאם לדרישת המתקשר, אך יש מספר פרמטרים בסיסיים שמתאימים לכולם ללא הבדלי דת גזע ומין. במדור זה נציג לכם פרמטרים אלה גם כדי שתהיו ממוקדים יותר בשיחות וגם כדי שהשירות שלנו יהיה יעיל יותר. הפעם, נדבר רק עם מעטים מכם (ומאיתנו) – קוני רכבי היוקרה.

לרוב, אלו אנשים עם כסף שיודעים מה הם רוצים. רשימת החברות מצומצמת למדי: מרצדס, אודי, ב.מ.וו, יגואר ולקסוס, כשמדי פעם צצות שאלות על דגמים מסוימים של חברות עממיות יותר כמו פולקסווגן טוארג למשל. קשה להגדיר מה בדיוק הופך מכונית יוקרה לאחת כזאת, לרוב זה שילוב של מראה נכון, עם מותג טוב והדבר הבלתי נמנע – מחיר גבוה.

על תדמית, מחיר וערך
שוק רכבי היוקרה תמיד היה מתומחר גבוה, הרבה יותר ממחיר הקנייה האמיתי כשההנחות שכל לקוח קיבל (וכולם קיבלו), בוצע על-פי יכולת המיקוח מול סוכן המכירות. לאורך השנים היו מספר יבואניות שניסו לעשות לזה סוף ולהיצמד יותר למחיר המחירון שהוצמד לשמשת הרכב. אחת מהן היא יבואנית לקסוס למשל, בעת חדירתה לישראל, אולם אף אחת לא הצליחה במשימה. לפחות עד שזיכיון ב.מ.וו עבר לידיה של דלק מוטורס. כשזו התחילה בשיווק הרשמי של ב.מ.וו היא הורידה את המחירים בעשרות אלפי שקלים. בפועל לא הייתה הוזלה אמיתית בהורדת המחיר הזאת, אלא קביעת מחיר התחלתי מעשי יותר. חלפו מספר חודשים וגם כלמוביל, יבואנית מרצדס, הודיעה על עדכון מחירים ואילו צ'מפיון, יבואנית אודי, בחרה בינתיים במסלול מעט שונה של מבצעי מכירות לליין דגמיה. אין ספק שוק רכבי היוקרה בישראל עבר ועדיין עובר תהפוכות של ממש, אבל נראה שמסיבת המיקוח שהייתה בעבר נבלמה, והמחיר הנקוב ריאלי יותר ומשקף יותר את המחיר האמיתי.
מילה של יועץ: מכוניות יוקרה
צילום: מנהל

בנוסף, המכוניות במחיר הבסיס היו אכן בסיסיות, דוגמא נחמדה היא אדם שפנה אלינו לאחר שלפני כמה שנים רכש מרצדס S500 חדשה בגרסת Long ונדרש להוסיף עוד 20,000 שקלים עבור פנסי קסנון. מיותר לציין שהוא לא הסכים לכך, ולכן הוא נוסע במכונית של מיליון שקל, ללא פנסי קסנון. הוא הצליח להמשיך את חייו כרגיל, אך אין ספק שזה מעצבן. גם כאן בוצע לאחרונה שינוי כאשר ב.מ.וו וכעת גם מרצדס החליטו לשדרג את רמות הגימור, כך שכיום גם גרסאות הבסיס הן בעלות אבזור ראוי.

אחרי שהסדרנו את עניין המחיר אפשר לדבר על הדגמים עצמם. פרט למספר מצומצם של דגמים (כמו אודי A4 בגרסת ה-120 כ"ס, למשל) כל דגמי החברות הללו הינם טובים וההעדפה בין הדגמים השונים היא הרבה יותר אישית ונובעת ממניעים שלא תמיד ניתן להסביר. למשל, במבחן ההשוואתי של רכבי הסאלון (גיליון 314), יגואר XF הייתה פחות נוחה, פחות דינאמית ופחות איכותית מחברותיה לקטגוריה, אך למרות זאת חלקנו העדפנו דווקא אותה, בגלל החוויה השונה שהיא מעבירה. בייעוץ נוכל להגיד לכם מי יותר דינאמית, מי יותר חסכונית (גם ללקוחות האלה זה חשוב), או מי יותר נוחה, אך ההחלטה הסופית חייבת להיעשות לאחר נסיעת מבחן ארוכה ככל הניתן. אחרי הכל, הבחירה במכוניות ספציפית שתהיה טובה בשבילכם היא אישית ושונה מאוד מאדם לאדם.

נקודה נוספת לגבי מכוניות המנהלים היוקרתיות (ב.מ.וו סדרה 3, אודי A4, וולוו S60 ושות'). אין להן יתרון משמעותי על פני המשפחתיות הגדולות בגרסאותיהן היקרות (סקודה סופרב, פורד מונדיאו, סיטרואן C5 וכו'). אם לדייק, המשפחתיות הגדולות יהיו זולות יותר, מאובזרות יותר, ולרוב גם מרווחות יותר וחזקות יותר. מכוניות המנהלים ישמרו על איכות תא נוסעים טובה יותר, אך הסיבה המרכזית לקנייה שלהן היא מעבר למותג בעל תדמית יוקרתי יותר, וזה גם עניין בעל ערך לחלק מהקונים.

מילה אחרונה:
אם אתם חלק מברי המזל שיכולים להרשות לעצמם לרכוש מכוניות בחצי מליון שקלים ומעלה, העצה הכי טובה שאנחנו יכולים לתת לכם זה – בדקו, השוו התייעצו איתנו ותלכו בעקבות הלב שלכם.