מחיר הבנזין באוקטן 95 מזנק לשיא כל הזמנים. המהלך יעשה בשני שלבים. השלב הראשון – עדכון המע"מ יבוצע בלילה שבין שישי לשבת (תחילת חודש ספטמבר). השלב השני – עדכון רכיבי המחיר הבינ"ל ועדכון הבלו בשל עליית המדד בלילה בין מוצ"ש לראשון, כמקובל מדי חודש.

בשלב הראשון מחיר ליטר אחד של בנזין יעלה ל-7.77 שקל, עלייה של 7 אגורות בהשוואה למחיר כיום – תוספת של כאחוז ביחס למחיר כיום. יממה לאחר מכן, כאמור בלילה שבין שבת לראשון יזנק בנזין 95 אוקטן ב-55 אגורות ויעמוד על 8.25 שקל לליטר – מדובר בעליה של 7.14%. עמלת תדלוק בשירות מלא תעלה גם היא, ותעמוד על 17 אגורות נוספות לליטר, תוספת של אגורה אחת בהשוואה לתעריף כיום.

לזינוק במחיר הבנזין אחראי הטיפוס במחירי הנפט בעולם (כ-14%) בין היתר בשל המשבר הפוליטי במזרח התיכון וכן בשל העלייה במס הבלו (על אף שהיא קטנה יחסית). אבל יש לציין כי העלייה יכלה להיות גבוה יותר אלמלא קוזזה במעט (1.1%) בזכות ירידת שער הדולר.

אז זהו זה סופי. בינתיים, שכן הקלפים בידיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ. לעת עתה רה"מ אינו מתערב, ואינו מוריד זמנית את מס הדלק כדי להוזיל את המחיר. אבל כך היה גם בפעם הקודמת, וברגע האחרון נתניהו הודיעה על הפחתה שהשאירה את מחיר הבנזין מתחת לרף 8 שקלים לליטר.