פורד B-מקס
ארגון הבטיחות Euro-NCAP פרסם היום (יום ד') את תוצאות הריסוק ל-6 דגמים חדשים. הבולטות ברשימה היו וולוו V40 החדשה, שזכתה לציון הגבוה ביותר אי-פעם לסגמנט ופורד B-מקס שלמרות חסרונה של קורה B (הקורה שבין הדלת הקדמית לאחורית) שמרה על רמת בטיחות גבוהה. הנבחנות הנוספות – אודי A3, רנו קליאו וקיה סיד החדשות, וגם איסוזו D-מקס הפופולרי.
 
 

הארגון מציין לטובה את ה-V40, שחוץ מלשמור על מוניטין הבטיחות המוצלח של וולוו, גם מחדשת ומוסיפה טכנולוגיה חדשה בדמות כרית אוויר חיצונית להולכי רגל. נמצא שכרית האוויר החדשה, הקיימת בכל גרסאות הדגם, תורמת רבות לבטיחות בעת תאונה עם הולכי רגל. היא זיכתה את ה-V40 בציון של 88% בתחום הזה – הציון הגבוה ביותר אי-פעם.
ה-B-מקס מצטיין בכך שהיא מוכיחה שהפיתרון של פורד, ששילבה את קורה B בדלת האחורית כך שהיא זזה ממקומה כשזו נפתחת, לא פגם בבטיחות הרכב. הארגון מציין לטובה את מערכות העזר לבלימה של פורד, אם כי מעניק ל-B-מקס ציון של 71% בלבד בתחום מערכות העזר. ה-V40, לשם ההשוואה, זכתה לציון של 100% בתחום זה.
 
אודי A3 החדשה, קיה סיד ורנו קליאו שנחשפה לראשונה בחודש שעבר, זכו גם הן ל-5 כוכבים והארגון מציין לטובה את השיפור שהציגו שלושת מכוניות ההאצ'בק. ה-A3, למשל, זוכה לציון של 95% בבטיחות למבוגרים, כאשר הסיד מצטיינת בבטיחות לילדים (88%) ואילו הקליאו מרשימה גם בבטיחות לילדים (89%) וגם במערכות הבטיחות (99%).
 
בטיחות: 5 כוכבים לקליאו ול-A3, ציון שיא ל-V40 (וידאו)
צילום: מנהל 
אודי A3 מתנפצת

איסוזו D-מקס זכה בציון של 4 כוכבים בלבד, אבל דו"ח ה-NCAP מציין לטובה את השיפור העצום שנעשה בדור החדש, כאשר הדור הקודם זכה ל-2 כוכבים בלבד. ואל תשכחו שגם המבחנים החמירו מאז, מה שהופך את התוצאה של ה-D-מקס למרשימה קצת יותר. הטנדר של איסוזו זכה לציון של 51% בתחום הבטיחות להולכי רגל ולמרות השיפור ביחס לדור הקודם זה עדיין לא הספיק לציון של 60% שהיה מעניק ל-D-מקס את הכוכב החמישי.

בסבב המבחנים הקודם זכה מאזדה CX-5 בציון 5 הכוכבים החשוב לצד יונדאי i30 החדשה (בה נהגנו לאחרונה), פיג'ו 208 וסדרה 3.
להזכירכם לפני כשבועיים פרסם ארגון ה-IIHS האמריקני תוצאות של מבחני ריסוק מסוג חדש המדמה התנגשות חזיתית בעצם שאינו ברוחב כלי הרחב.
 
בטיחות: 5 כוכבים לקליאו ול-A3, ציון שיא ל-V40 (וידאו)
צילום: מנהל