תמונת אילוסטרציהמשרד התחבורה הודיעה היום (יום ב') על ניסוי חדש – שימוש בשולי הכביש כנתיב לתחבורה ציבורית (נת"צ). בחודשים האחרונים הכשירה החברה הלאומית לדרכים את השול הימני של כביש החוף (מס' 2) בין מחלף פולג לצומת כפר שמריהו, כנתיב תחבורה ציבורית. בין היתר קטע הכביש קורצף ורובד מחדש לכל אורכו, הורחב ביחס לממדיו הקודמים, הותקנו בו מעקות בטיחות, סומנו מסלולים ונתלה שילוט מיוחד. תחילת הניסוי מתוכנן ל-6 בספטמבר 2012 והוא יערך בין השעות 06:30-09:30, אבל משרד התחבורה בוחן הרחבה של שעות הנסיעה בנת"צ, בהתאם לעומסי התנועה בכביש.

מדובר בכ-12 ק"מ, ובשלב זה משרד התחבורה עדיין מגדיר אותו כניסוי, אולם במקביל כבר כעת מודיע השר כי בתוך מספר חודשים ימשיך הנת"צ עד מחלף הסירה. השר עוד מוסיף ואומר כי בהמשך הנת"צ יוארך עד לצומת גלילות ויחובר לנת"צ הקיים בתל אביב, דרך מרכז השלום ורחוב המסגר, עד לרחוב לה גרדיה.
הניסוי ימשך חצי שנה ובמשרד התחבורה ובחברה הלאומית לדרכים מעריכים כי הוא יאפשר לקצר את משך הנסיעה של התחבורה הציבורית ב-20% ויגדיל את מספר האוטובוסים בשעות העומס בלפחות 10%.

"למדנו על מודלים דומים שבוצעו בהולנד בה נעשה שימוש מוצלח בנתיב שכזה, ובאנגליה בה הוחלט על פיתרון גורף ושינוי של חתך הכבישים." אומר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים שי ברס. שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ: "החלטנו ליצור עדיפות של ממש לקווי האוטובוסים, בתקווה שקיצור זמני הנסיעה יתרום להגדלת מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית."