פורשה 911כשנה לאחר הצגתה של פורשה 911 החדשה (991), מוסיפה היצרנית גרסאות הנעה כפולה למכונית הספורט האלמותית; קאררה 4 וקאררה 4S. הן מצטרפות לגרסאות ההנעה האחורית של ה-911 החדשה (קאררה וקאררה S), ויחד הן מחכות, כמו כולנו, לגרסה הבכירה בהיצע - 911 טורבו שתבוא עלינו לטובה כנראה בתוך שנה.

גרסאות ההנעה הכפולה של פורשה 911 מקבלות מספר שינויים ביחס לגרסאות ההנעה האחורית, מלבד, כמובן, עוד צמד גלגלים מניעים. בתי הגלגלים מאחור התרחבו ב-2.2 ס"מ (ל-183.2 ס"מ), זאת בכדי לאכלס, בין היתר, צמיגים רחבים בעשרה מילימטר לעומת גרסאות ההנעה האחורית. עוד מאחור תמצאו שינוי קל לפס התאורה המחבר בין הפנסים האחוריים, וכמובן כיתוב המספר לכם על מה אתם בדיוק מתבוננים.
ה-911 כפולת ההנעה החדשה תוצע נכון להיום בארבע תצורות: קאררה 4 וקאררה 4S פתוחות או סגורות. גוף המכונית, העשוי מתרכובות אלומיניום קלות משקל, קל יותר בכ-65 ק"ג לעומת הדגם המוחלף. אלמנט זה בצמוד לדור החדש של מנועי פורשה, מביא לצריכת דלק משופרת בכ-16%.
יחידות ההנעה של גרסאות ההנעה הכפולה זהות לאלו המוצעות בגרסאות ההנעה האחורית, ואלו מוצעות עם מנועי הבוקסר שישה צילינדרים בנפח 3.4 ליטר (קאררה 4), או בנפח 3.8 ליטר (קאררה 4S), עם הספקים של 350 כ"ס ו-400 כ"ס בהתאמה. צמד המנועים מוצעים עם התיבה הידנית החדשה של היצרנית על שבעת הילוכיה כסטנדרט, שכאופציה ניתן להזמין את המכונית עם תיבה כפולת מצמד (PDK בלשון פורשה) גם כן עם שבעה הילוכים. הביצועים לא מאכזבים למרות תוספת המשקל של מערכת ההנעה הכפולה. בגרסאות הקאררה 4 מדובר ב-4.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (4.7 שניות לפתוחה) ומהירות מרבית של 284 קמ"ש (281 קמ"ש לפתוחה). הקאררה 4S כבר רושמת 4.1 שניות (4.3 לפתוחה) עד למהירות של 299 קמ"ש (296 קמ"ש לפתוחה).
911 החדשה מקבלת הנעה כפולה
צילום: מנהל

מערכת ההנעה הכפולה מבוססת על קודמותיה לאורך השנים, ותציע לראשונה תצוגה המראה לנהג (ולנוסע שלצידו) לאן ומתי הכוח מנווט בין צירי ההנעה. חידוש נוסף שפורשה מציגה היא מערכת בקרת שיוט אקטיבית (ACC), כשעם תיבת ה-PDK מוצעת בנוסף גם מערכת למניעת התנגשות (PAS). כסטנדרט וללא תוספת תשלום תוכלו לקבל מושבי עור ודיפוני עור סביב, מסך מגע בגודל 4.6 אינץ', מערכת בידור של פורשה, מערכת ניווט, בקרת אקלים, פנסי בי-קסנון ועוד.

גרסאות ההנעה הכפולה של פורשה 911 החדשה ייערכו בכורתם בתערוכת פריז הקרובה ( 28 בספטמבר), כשהגעה לשווקים מתוכננת לסוף השנה הנוכחית.