האוטובוס החשמלי של BYD עם לוגו חברת דן
חברת 'דן' וחברת BYD הסינית חתמו על הסכם לתחילת ניסוי של אוטובוס חשמלי באזור תל אביב. חברת BYD היא יצרנית האוטובוסים החשמליים המובילה בעולם, כאשר הדגם שייבחן מסוגל לנוע כ-250 ק"מ בין טעינות. לאוטובוס של BYD שני מנועים חשמליים עם 122 כ"ס כל אחד.
נציגת BYD בארץ, 'כלל רכב' שבראשה עומד דורון ודאי, מנסה כבר מספר שנים להניע את הפרויקט המאוד מוצדק וכעת יוצא לצעד ראשון. אחרי הכל אוטובוס חשמלי הינו פיתרון הרבה יותר משמעותי וקל ליישום מאשר מכונית פרטית. המסלול שלו קבוע וידוע מראש כך שלא ייתכנו הפתעות מבחינת טווח, הוא נע רק בעיר ולרוב לא עובר מרחק גדול מבחינת קילומטרים, והפסקות הטעינה שלו (בלילה למשל) ידועות ומוגדרות. כמובן שגם כמות הזיהום שהוא עשוי לחסוך מאיתנו מהותית ביותר.

בהודעה של היצרנית הסינית נאמר שבאם הניסוי יעלה יפה, בדן יבחנו להחליף בעתיד את מחצית מצי האוטובוסים שלהם (שעומד על 1,300 כלים) לחשמליים. מדובר כמובן בהשקעה עצומה, אך לפי BYD עלויות התפעול של האוטובוס החשמלי שלהם זולות מאלו של אוטובוסי מונעי דיזל. האוטובוס יופעל ככלי רגיל באחד מקווי דן והניסוי, שיחל ברבעון האחרון של 2012, אמור להימשך כשנה.
כדאי לזכור ש-BYD מתמחה גם במכוניות נוסעים חשמליות וברגילות ובעבר אף הבטיחה כניסה קרובה לשוק הישראלי הפרטי. ייתכן שדווקא האוטובוסים יהוו את הצעד הראשון של היצרנית הזו בארץ.