פורד מוסטנג שלבי GT500 קוברה
יותר משלושה חודשים עברו מאז שקרול שלבי הלך לעולמו בגיל 89. חוץ מאינספור סיפורים לזכרו, נקשר לאחרונה שמו בתקשורת דווקא בהקשרים שליליים עם סכסוכים משפחתיים סביב אופן קבורת הגופה. אבל אנחנו מסתכלים על מה שטוב, ומה שטוב זה שכעת מוצגת מכונית לזכרו ולכבוד ציון 50 שנה לשלבי קוברה המפורסמת, שנושאת את השם 'קוברה' אליו הקדיש למעשה שלבי את חייו. היא נקראת פורד מוסטנג שלבי GT500 קוברה, ואם השם הארוך מבלבל אתכם, אז ה'קוברה' מהווה את התוספת המשמעותית.

גרסת הקיצון של המוסטנג, שנקראת "רק" פורד מוסטנג שלבי GT500, משתמשת במנוע V8 בנפח 4.0 ליטר של פורד בתוספת מגדש-על ושלל שינויים ושיפורים, שמניבים הספק דמיוני של 662 כ"ס. כעת לקחו החבר'ה בשלבי את המכונית הזו כבסיס, הידקו בורג פה, התיזו ספריי פלא שם והופ – יש לנו מוסטנג עם לא פחות מ-850 סוסים דוהרים, שהם כבר ממש צבא קטן.
אמנם שלבי לא מפרטת על התהליך שהביא את המנוע להניב מספר מטורף שכזה של כ"ס, אבל היא כן מספרת על העובדה שמכונית שכזו צריכה הרבה אחיזה. את זו מספקים חישוקים אחוריים רחבים במיוחד – 33 ס"מ (13 אינץ'). בשביל לסיים את החבילה חיברו המכונאים של החברה בלמים מיוחדים של החברה על פני 20 האינץ' של החישוקים.
מחווה לקרול שלבי: פורד מוסטנג שלבי GT500 קוברה
צילום: מנהל

מעבר לעוצמה, זוכה מכונית המחווה לצביעה בכחול מסורתי של החברה, עם צמד הפסים הלבנים המזוהים עימה גם כן.

כפי שהזכרנו, מדובר במכונית יחידה במינה שנבנתה כמחווה לזכרו של קרול שלבי, שהיה לאחת הדמויות הבולטות בתעשיית הרכב האמריקנית, נהג מרוצים מוכשר, אבי השלבי קוברה וממובילי תרבות מכוניות השרירים האגדית. "קרול שלבי יהיה גאה בהישגי החברה", נאמר בפרסום, ובשלבי מבטיחים שרוחו של האיש והאגדה תמשיך להשפיע על כל מכונית עתידית של החברה.