מקלארן 12C קאן-אם
מקלארן חושפה אתמול (ד') תמונות ופרטים ראשונים על קונספט מרוצים שמבוסס על ה-MP4-12C, או ליתר דיוק על גרסת המרוץ שלה שנקראת 12C GT3. המכונית פותחה על-ידי מקלארן GT – הענף החדש של החברה לבניית מכוניות מרוץ – והיא נועדה להראות יכולות ולהרשים יותר מאשר לנצח במרוצים, אם כי היא יכולה כנראה לעשות גם את זה. למען האמת, היא בכלל לא מיועדת למסלול כרגע, והסטטוס שלה כמכונית קונספט פוטר את מקלארן מכל הרגולציות שמגיעות עם התואר "מכונית מרוץ".

ובכל זאת, מתהדרת מקלארן 12C קאן-אם (Can-Am) בהספק משופר של 630 כ"ס שמפיק מנוע ה-V8 בנפח 3.8 ליטר שלה. לגרסת המרוצים עליה היא מבוססת, אגב, יש 493 כ"ס בלבד בגלל אותן רגולציות עליהן דיברנו בפסקה הקודמת. השיפור בהספק נובע מכיול מיוחד שביצעו המכונאים, בנוסף למערכת קירור חדשה. הגוף האווירודינמי בעל הצבע הכתום המסורתי של מקלארן רווי סיבי פחמן ובעזרת שלל אלמנטים מועילים (כשהבולט בהם הוא הספוילר הענקי) משיגים מהנדסי המכונית 30% יותר כוח הצמדה שיסייע לאחיזה. להשלמת המלאכה הוצמדו גם בלמים חדשים וצמיגים דביקים במיוחד של פירלי. כבכל גרסת-על מרוצית, כל השינויים האלה עשו טוב גם לדיאטה, כשה-12C קאן-אם שוקלת 1,200 ק"ג, שהם כ-200 ק"ג פחות מה-MP4-12C הרגילה.
מנסה להרשים: מקלארן 12C קאן-אם
צילום: מנהל

רבים מאיתנו כנראה מסתכלים עכשיו על התמונות ומבעד לריר נזכרים במכונית אחרת, שהייתה לאגדה חיה בתקופתה. את מקלארן F1 כולם זוכרים, ורובנו נתקל ככל הנראה גם בגרסה הקיצונית הכתומה שלה שנקראה מקלארן F1 LM. אז, כמו היום, פיתחה החברה את המכונית כהומאז' לגרסת המרוצים עליה היא מבוססת – אז על ה-F1 GTR והיום כאמור על ה-12C GT3. רק 5 יחידות מה-F1 LM יוצרו (פלוס אבטיפוס) ונמכרו לידיים פרטיות שיכלו להשתמש בהן במסלולי מרוצים בלבד. כמובן שהיא נהפכה לאגדה מיידית שחובבי רכב באשר הם חולמים לראות ומונים תצפיות כאילו הייתה איתי תורג'מן בנמל תל אביב. ל-12C קאן-אם יש את המראה והצביעה, והיא הולכת בדיוק למקום הנכון בשביל לנסות ליצור את אותו הרושם – תערוכת מכוניות היוקרה בפבל ביץ' (Pebble Beach) שבקליפורניה.