הצרות של ג'נרל מוטורס לא נגמרות. להיפך – מדי יום (והיום עוד ארוך) נוספות צרות חדשות. רק אתמול סיפרנו לכם על תביעה בסך 3 מיליארד דולר שהוגשה על-ידי חברת ספייקר ההולנדית בגין חיסולה של סאאב השבדית. תוסיפו לזה את ההשקעה בקונצרן PSA שהתבררה כלא נבונה והפכה להפסד של כמה פרוטות (או מאות מיליוני דולרים).

כדי שלא יחסר, מדווחת חברת התקשורת 'בלומברג' על תביעה נוספת, שהוגשה בחודש מרץ השנה ומגיעה כעת לבית המשפט, נגד ג'נרל מוטורס. התובעת, ג'נרל מוטורס. ליתר דיוק, ג'נרל מוטורס הישנה תובעת את ג'נרל מוטורס החדשה של אחרי ההכרזה על פשיטת רגל ב-2009. אז, בשביל להציל את הקונצרן, הוקמה חברה חדשה שכללה בעלי עניין ומניות של מה שנשאר מהחברה הישנה שנקראת מוטורס ליקווידיישן (Motors Liquidation Co, או 'פירוק מוטורי' בתרגום חופשי).

לטענת החברה הישנה, ארבע קרנות גידור (גופי משקיעים) ניצולו פרצות ולולאות בחוק כדי להשקיע כסף ב'ג'נרל מוטורס נובה סקוטיה' (הזרוע הפננסית של GM בקנדה) רגע לפני ההכרזה על פשיטת רגל. כתב התביעה דורש פיצוי כספי של 367 מיליון דולר ושלילה או הפחתה של מניות 'ג'נרל מוטורס נובה סקוטיה' בשווי 2.67 מיליארד דולר.

הסך, כ-3 מיליארד דולר, יגרום לנזק רב אם תתברר התביעה כנכונה ומוצדקת. על-פי הדיווח, מצב כזה עשוי לגרור תביעות נוספות ולהביא אף לכישלון של תוכנית ההצלה של ג'נרל מוטורס וביטול עסקת הענק שנעשתה עם ממשלות ארצות הברית וקנדה.