ניסאן פאת'פיינדר החדש
את ניסאן פאת'פיינדר החדש ראינו למעשה כבר בתערוכת דטרויט שנערכה בתחילת השנה. אז הם קראו לו קונספט, אבל כבר אז היה ברור שמדובר ברכב בשל, די קרוב לגרסת ייצור. כעת מציגה ניסאן את גרסת הייצור, כמעט במלוא הדרה, בדמות של קדימון דווקא לגולשי הרשת החברתית. בעמוד הפייסבוק שלה, מבקשת ניסאן מהגולשים לבחור אחת מבין 4 תמונות של הפאת'פיינדר החדש שתשמש כתמונה עליונה בחודש אוגוסט. בינתיים ניסאן לא חושפת שום מידע נוסף, וניתן להניח שזה יפורסם במהלך החודש הקרוב.

כשהציגה את דגם הקונספט לרכב השטח המגודל בדטרויט, היצרנית היפנית שמה דגש על צריכת הדלק ופליטת המזהמים. מנוע ה-V6 שלו התיימר להציג שיפור של 25% בצריכת הדלק. עדיין לא ברור אם מדובר בגרסה מעודכנת של מנוע ה-3.5 ליטר של ניסאן, אך ניתן להניח שייעשה שימוש גם בו לכשיוצג הפאת'פיינדר באופן רשמי. זהו אמנם רכב שטח גדול שמיועד בעיקר לשוק האמריקני, אבל במבט בתמונות ניתן לראות שכמו רבים לפניו, גם האבולוציה של הפאת'פיינדר מרחיקה אותו עוד יותר מהשיפועים ומהסלעים, והוא למעשה נועד יותר ויותר להובלת נוסעים.

הדור הנוכחי (שלישי במספר) של ניסאן פאת'פיינדר הוצג אי-שם בשנת 2005, וזכה מאז למספר עדכונים ומתיחות פנים. הוא מבוסס על פלטפורמת הטנדר נווארה ומיועד כאמור בעיקר לשוק האמריקני, אם כי הוא עבר התאמות לשוק האירופי כמו הוספת מנוע דיזל. לאחרונה ארגוני הבטיחות האמרינים דרגו את הפאת'פיינדר כאחד מכלי הרכב המסוכנים באמריקה, לאחר שהוא נמצא כבעל סיכוי של 20-30% להתהפכות בתאונה. ניתן להניח שהדור החדש יהווה שיפור משמעותי גם בתחום הבטיחות. בינתיים, אנחנו נמשיך ונעדכן עם פרטים נוספים כשאלו יפורסמו.