הגעתם להחלטה שלחלקכם היא מפחידה ומלחיצה והיא קניית אוטו. רגע לפני שאתם מחליטים על דגם ספציפי כדאי לעשות בדיקה קטנה כי נושא הביטוח הוא גם מרכיב חשוב בעלויות השוטפות של תפעול הרכש החדש שלכם. נעבור קצת על המושגים השונים, כדי שהדברים שחברת הביטוח אומרת לכם יהיו קצת יותר ברורים.

ביטוח חובה:
כשמו כן הוא, על פי חוק, לכל כי רכב הנוסע בכביש חייב להיות ביטוח חובה. ביטוח זה מכסה את פגיעות הגוף של כל מי שמעורב בתאונה שחלילה מתרחשת, אם זה הנהג הפוגע, הנהג הנפגע או הולכי הרגל. ביטוח זה לא מכסה שום נזקי רכוש של המעורבים בתאונה גם אם של האוטו הפוגע, האוטו הנפגע או נזקים לסביבה, כך שאם גרמתם נזק לרכב אחר המעורב בתאונה כל התיקון שלו ייצא מהכיס שלכם וחברת הביטוח לא תשא בשום אחריות לפיצוי. החוזים הם אחידים למדי ואין הבדל גדול בין הכיסויים, לכן מה שחשוב פה זה רק המחיר.

ביטוח צד ג':
ביטוח זה הוא כבר לא חובה וכל אחד יכול לבחור אם לעשות את הביטוח או לא. מומלץ מאוד לעשות ביטוח צד ג' כי הוא מכסה פגיעה ברכוש של מי שהתנגשתם בו.

לא נעים לגלות כמה עולה לתקן מרצדס שסך הכל עיקמתם לה קצת את הכנף וחסכתם כמה שקלים כי בחרתם לעשות רק ביטוח חובה. ההבדלים המהותיים בין כיסויי החברות השונות הם סכום הכיסוי המקסימלי במקרה של תאונה, וחלק מהחברות נותנות כל מיני שירותים נוספים בחינם כמו: ביטוח שמשות, ביטוח רדיו, הגנה משפטית במקרה תאונה וכו'. לכן יש צורך להתעמק בכיסויים השונים, לבדוק אם יש הפרשי מחיר קטנים בין החברות השונות, ולראות איזה כיסוי יותר רלוונטי עבורכם. אם הפרשי המחירים הם גדולים אז לרוב זה סתם כי לא התמקחתם מספיק וזה הזמן להשתמש בישראליות שלכם.

ביטוח מקיף:
מכסה כל דבר, וכמובן שכפוף לתנאי הפוליסה כי מישהו צריך לפרנס את אלפי עורכי הדין במדינתנו הקטנה. פגיעות רכוש באוטו שלך, פגיעות משריפה, אסונות טבע, סתם ונדליזם ועוד דברים רעים שיכולים לקרות לכל אחד. מומלץ לעשות את הביטוח הזה כל עוד מחיר הפוליסה לא מהווה חלק גדול מערך הרכב, כמה בדיוק? זה מאוד משתנה מאוטו לאוטו.

ההפרשים בין המחירים הם מאוד גדולים ופה צריך לעשות עבודה קטנה כדי לחסוך לא מעט כסף כל שנה, ולזכור שמותר ואף צריך להתמקח גם על זה. ההבדלים בכיסויים השונים הם לעיתים מאוד גדולים ולכן יש לחשוב איזה כיסוי אתם צריכים ואיזה לא. למשל, אם אתם גרים בעיר ויש לכם שתי מכוניות אולי אפשר להסתדר איזה תקופה רק עם אוטו אחד ואז רכב חלופי זה לא משהו שיהיה כל כך חשוב, אם יש לכם אוטו יחסית מודרני עם רדיו מובנה אז ביטוח רדיו גם לא יהיה רלוונטי.

גם למקום התיקון יש משמעות ויש לבדוק שיש התחייבות של חברת הביטוח לתקן איפה שאתם רוצים עם חלקים מקוריים כדי שלא יחייבו אתכם ללכת רק למוסך הסדר שישים לכם את החלק הכי קרוב למה שאתם צריכים שהוא מצא אצלו במחסן. במכוניות ישנות יותר הרבה פעמים הפרשי המחיר בין ביטוח צד ג' לביטוח מקיף הם מאוד קטנים ולכן מומלץ לעשות ביטוח מקיף גם במקרה זה.