הונדה CR-Vהונדה מפרסמת פרטים ראשונים אודות הגרסה האירופאית של ה-CRV, דור רביעי לרכב הפנאי המצליח של היצרנית היפנית.
כזכור, הציגה הונדה את ה-CR-V החדש, בגרסתו האמריקאית, בשלהי 2011 בתערוכת לוס אנג'לס. כאשר פרטים נוספים אודות הגרסה האירופית, מפרסמת החברה רק עתה.
עיצוב המכונית, שלא כל כך אהבנו (בלשון המעטה) בגרסה האמריקאית, זהה כמעט לחלוטין, כשמבחוץ תתקשו למצוא הבדלים בין הגרסה האירופאית לזו שמעבר לאוקיינוס האטלנטי. בגרסה האירופאית, שתמשיך להיות מיוצרת בבריטניה, תמצאו יחידות תאורה משולבות לד מלפנים, כמו גם שינוי לחלקו התחתון של הפגוש הקדמי. גם מאחור מקבלות יחידות התאורה נורות לד.

הונדה CR-V החדש יוצע באירופה עם צמד מנועי ארבעה צילינדרים: בנזין בנפח 2.0 ליטר (i-VTEC) עם 153 כ"ס (19.5 קג"מ), ודיזל בנפח 2.2 ליטר (i-DTEC) עם 148 כ"ס (35.6 קג"מ). צמד המנועים מבוססים על מנועי הדור הקודם, אך עברו תכנון מחדש עם דגש על הפיכתם לידידותיים יותר לסביבה. נתון פליטת הפחמן דו-חמצני (CO2) ירד במנוע הדיזל מ-195 גרם לק"מ ל-175 גרם לק"מ בגרסה האוטומטית (153 ג'/לק"מ בידנית). כשבמנוע הבנזין ירד הנתון ל-176 גרם לק"מ (195 ג'/לק"מ במנוע הישן) עם תיבה אוטומטית (174 ג'/לק"מ בידנית). שני המנועים יוצעו באירופה עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 5 הילוכים אוטומטית.
בהתאם למגמות השוק – 51% מרכבי הפנאי עם מנועי בנזין נמכרים באירופה עם הנעה קדמית, על פי סקר שערכה החברה – תציע הונדה גרסת הנעה קדמית ל-CR-V החדש עם מנוע הבנזין.
נחשף: הונדה CR-V בגרסה האירופאית
צילום: מנהל
מערכות ה-ECON וה-Eco Assist, יוצעו באירופה כסטנדרט. זו הראשונה תציע כפתור המשנה את תגובת דוושת התאוצה ופעולת מערכת מיזוג האוויר ברכב לכדי מצב חסכוני יותר. מערכת ה-Eco Assist (שאנו מכירים מהונדה אינסייט), "ממליצה" לנהג איך להיות יותר חסכוני על ידי שינוי גוון התאורה במחוונים (מלבן לירוק) בהתאם לאופי נהיגתו.
עוד מוסיפה החברה כי תא הנוסעים, למרות היותו מבוסס על קודמו, יציע איכות ומרווח משופרים: "הדבר הראשון שרצינו להשיג בתא הנוסעים, הוא תחושת האווריריות", כך טאקהירו אישיבשי (Takehiro Ishibashi), מעצב פנים הרכב. חלק מכך הושג על ידי הורדת בסיס המושב האחורי ב-38 מ"מ, שייצר מרווח ראש משופר וגם נוחות עדיפה לטענת היצרנית. עיצובם המחודש של המושבים יאפשר קיפול מהיר (חלוקה ל-60/40), והשטחת המושבים ליצירת משטח הטענה גדול ושטוח.

הונדה CR-V החדש, שהוצג בדורו הראשון ב-1995 (בתערוכת טוקיו) ונמכר מאז בלמעלה מ-5 מיליון יחידות, יוצג בתערוכת פריז הקרובה (ספטמבר) ויגיע לאולמות התצוגה בבריטניה כחודש אחרי. אלינו יגיע הרכב לקראת סוף שנה זו או תחילת שנה הבאה.