ניסאן נוט
באירוע בעיר יוקוהמה שביפן נחשף ניסאן נוט (Note), המיניוואן הקומפקטי, עם עיצוב חדש לחלוטין, היצע מנועים שונה (ביפן, לפחות) ושיפור באבזור. הגרסה האירופאית, שתוצג בהמשך, תזכה לעיצוב ייחודי, או מעט שונה ליתר דיוק, ש"מתאים להעדפות הצרכנים האירופאים", לפי דברי ניסאן. היפנים יזכו לראותו בסוכנויות בחודש ספטמבר השנה, האירופאים בתחילת 2013 ואנחנו ככל הנראה בחודשים שלאחר מכן. הנוט החדש מיוצר במפעל של ניסאן ביפן, אם כי הגרסה האירופאית (וככל הנראה גם זו שתגיע אלינו) תיוצר בבריטניה.

השינוי הגדול והבולט בנוט החדשה הוא העיצוב כמובן. למרות שגם הקודמת הייתה ייחודית, העיצוב החדש נראה טוב וייחודי עוד יותר, כאשר האלמנט הבולט הוא "קו המעיכה" (Squash line – כן, ככה ניסאן באמת קוראת לו) שבדלתות. אלמנט בולט נוסף הוא הקווים החדים שבחלקה הקדמי של המכונית, בדגש על הגריל המשתלב בפנסים. המצב דומה גם מאחור, אם כי ישנם כאלו שימצאו דמיון בין הנוט החדשה למכוניות אחרות, כמו טויוטה ספייס ורסו.

העיצוב הפנימי חודש ועודכן גם הוא, כשהוא שומר על דמיון לעיצוב הקודם עם מראה מעט מודרני יותר שמצטרף לגל הטרנדי של הקונסולות המבריקות (כפי שראינו לאחרונה ברנו קליאו החדשה, למשל). ניסאן מבטיחה גם שיפורים ברשימת האבזור, אך לא ממש מפרטת למעט מערכת AVM (מערכת תצוגה סביבתית, או Around View Monitor) שמראה תצוגה של סביבת המכונית על גבי מסך, המיועדת להקל על תהליך החנייה במקומות צפופים.
ניסאן נוט החדש נחשף (וידאו)
צילום: מנהל

ניסאן נוט החדשה תשווק ביפן עם מנוע ה-1.2 ליטר בעל שלושת הצילינדרים המוכר לנו מניסאן מיקרה, שמוצע בשתי גרסאות. בגרסת הבסיס האטמוספרית הוא מייצר 79 כ"ס ובגרסתו השנייה מתווסף אליו מגדש-על והוא מייצר 100 כ"ס. אל המנוע תשודך תיבת הילוכים רציפה, ובגרסה המוגדשת מצהירה ניסאן על צריכת דלק ממוצעת של 25.2 ק"מ לליטר (אך מודה שזה נתון לשינוי). המנוע המוגדש, אגב, נמצא גם הוא בהיצע של המיקרה, אך לא בארץ הקודש.