ג'יפ גרנד צ'רוקימגזין הרכב השוודי "עולם של טכנולוגיה" (בשוודית: Teknikens Värld), ביצע מבחן התהפכות לרכב השטח המצליח של ג'יפ, הגרנד צ'רוקי. המבחן, הידוע בכינויו "מבחן האייל הצפוני", מדמה התחמקות ממכשול לא צפוי על הכביש, ובודק את יכולת הרכב להתמודד עם תמרון קיצוני בעת חירום.
במקרה הנ"ל לקחו אנשי המגזין ג'יפ גרנד צ'רוקי 2012 (ברמת גימור אוברלנד), שבשוודיה מצויד בגרסתו הבסיסית בחישוקי 20 אינץ', מערכת למניעת התהפכות ומערכת בקרת יציבות (ESP). חשוב לציין כי הדגם המדובר בעל הנעה כפולה (ג'יפ גרנד צ'רוקי, בניגוד לישראל, נמכר בשאר העולם גם הנעה אחורית בלבד).
המבחן בוצע על ידי אנשי המגזין במסלול סטרילי ובמהירות נסיעה של 63.5 קמ"ש (39.5 מייל), כאשר קונוסים מהווים את המכשול "הלא צפוי". כפי שניתן לראות בסרטון המצורף, הגרנד צ'רוקי נוטה בחריפות במהלך התמרון ומגיע למצב נסיעה על שני גלגלים בלבד וכמעט התהפכות (וזה עם נהג מעט מיומן) וזאת למרות אביזרי הבטיחות המתוכננים למניעת מצב זה בדיוק.

בתגובה למבחן פרסם קונצרן קרייזלר כי מהנדסיו נמצאים בתהליך חקירה, אבל הם אינם מצליחים לשחזר את תוצאות המבחן. בתגובתם הם מציינים כי גם בבדיקות חוזרות שביצעו בשוודיה עם אנשי המגזין, לא הצליחו המהנדסים לשחזר את נטיית הרכב הקיצונית (על פי קרייזלר נבדקו 3 מכוניות שונות ב-11 ניסיונות). בנוסף, טוענת החברה כי ייתכן ומשקל הרכב במהלך ביצוע המבחן על ידי המגזין, היה גבוה מהמשקל המותר על פי מפרט הרכב. עוד מוסיפים בקרייזלר כי אף ארגון בטיחות רשמי בעולם אינו מבצע או מכיר בבדיקות התהפכות הנערכים במתכונת זו, אך למרות זאת החברה ממשיכה לבדוק את טענות המגזין השוודי.

זה המקום לציין כי במבחני בטיחות שעבר ג'יפ גרנד צ'רוקי בארצות הברית, על ידי ארגון הבטיחות האמריקאי NHTSA (ר"ת של National Highway Traffic Safety Administration), קיבל הרכב ציון כללי של ארבעה כוכבים (מתוך חמישה). כאשר בסעיף ההתהפכות (Rollover) הנערך במתכונת מעט שונה, קיבל הרכב ציון של ארבעה כוכבים לדגם עם הנעה כפולה ורק שלושה כוכבים לדגם בעל הנעה הקדמית (מתוך חמישה כוכבים).