אבינועם בר, מנכ"ל קרסו טרייד-אין"ענף הטרייד-אין עובר שינוי מהותי ביותר בשנים האחרונות" מסביר אבינועם בר מנכ"ל קרסו טרייד-אין "זה תחום שהיה תלוי מודעות ואנשים התייחסו לעוסקים בו כאל רמאים. עשינו סקרים לפני שהתחלנו בפעילות השיווקית שלנו לפני שנה וחצי והיום ויש מעבר גדול בתפיסה. אנשים הבינו שזו דרך בטוחה וקלה לרכישת מכונית. היום יש לקרסו טרייד-אין 11 סניפים לעומת ארבעה ומ-200 מכוניות לחודש שמכרנו בעבר, אנחנו עומדים על כ-500."

מה נתן לכם את הדחיפה?
"היו לנו מספר נקודות תורפה. רוב השוק התמודד איתן בצורת מחיר ואנו חיפשנו דרך בה נוכל לטפל לא רק במכירות אלא גם במוצר ולהגן על המותגים שלנו. היה לנו דגם עם בעיית תדמית כמו רנו מגאן, למרות שמ-2006 אין לו בעיות אמינות. אז התחלנו עם שני מהלכים. הראשון היה שיטת "הכל כלול". היינו הראשונים להציע אחריות יבואן לשנה או 20,000 ק"מ וצירפנו חבילת ביטח ומימון ושקיפות להיסטוריית הרכב. זה נתן לנו דחיפה גדולה חוץ מבמגאן וכשחיפשנו דרך טובה יותר לשכנע יצאנו בשלוש שנות אחריות יבואן ו-60,000 ק"מ. ציפינו לגידול של 30% במכירות וקיבלנו 80%. זה מאפשר לנו למכור את רנו מגאן במחיר טוב יחסית כי אנשים מאמינים לאחריות. זה הפך לגורם מסייע ועורר את השוק של המכונית".

אתם מוכרים לרוב מכוניות מליסינג וההנחה בציבור שהן עובדות קשה מאוד. מה הניסיון שלכם אומר?
"גם שוק הליסינג עובר מהפך. בחברת ליסינג הרכב מטופל בקביעות וגם אם הוא נוסע יותר ברוב המקרים זה נהג בודד. הוא נוהג הרבה ולכן שומר יותר על המכונית שלו. לקוחות פרטיים לפעמים מזייפים בטיפולים כי זה מהכיס שלהם. ולכן אני כבר לא מרגיש רתיעה מתחום הליסינג".
צילום: מנהל
אצלנו אומרים שלרכב ליסינג יש עבירות מצוינת...
"אני לא אומר שאין תופעות כאלה אבל הצרכן הישראלי התבגר גם כאן. פעם רכב חברה היה נדיר, היום זה נפוץ ואנשים לא מתרגשים מכך ולא יוצאים להשתולל".

יש היום מבצעים אגרסיביים ומכוניות קטנות וזולות. האם זה לא פגע בשוק המשומשות?
"לא בדיוק. יש תקופות שזה מסיט את הלקוחות ממשומש לחדש אבל זה תחום קטן ולזמן מוגבל. עיקר המכירה שלנו היא בטווח המחירים שבין 50,000 ל-70,000 שקלים, איזור המיני, ובשנה שעברה הרגשנו זאת. אבל בסופו של דבר הלקוח צריך להתפשר על מכונית קטנה יותר. בנוסף, בכלי רכב משומש, אינך מפסיד את ירידת הערך. אנחנו גם מנסים לעטוף את הכל בחבילת "הכל כלול". אם המשפחתיות היו יורדות ב-20% זה כבר היה סיפור אחר".

היכן אתם שונים משאר היבואניות שפועלות באופן דומה?
"יש חברות שמחכות בסניפים ומוכרות את מה שיש להן. אנחנו יוצאים החוצה ויש לנו שיתופי פעולה עם ארגוני המורים, משוחררי צה"ל ואפילו עם רמי לוי. וזה לא לחודש אלא כל הזמן. יש לנו פעילות שיווקית בתוך מוקדי המכירות שלו. רמי לוי זה מרכז השוק וכך גם אנחנו. זה עוזר לנו ליצור רמה אחידה של מכירות ומאפשר לנו לתכנן טוב יותר".