קטגוריית המיניוואנים מחולקת לשתיים. הגדולים יותר הם אלו ששבעה מבוגרים יושבים בהם בנוחות וגם יש מקום בשביל תיק קטן לכל אחד. הקטגוריה הזו מתחילה במחירים גבוהים של מעל 200,000 שקל וצריכת הדלק של כלי הרכב הללו מתאימה יותר לשייח סעודי מאשר למי שקונה את הדלק בתחנה כמו רובנו. לכן נוצרה קטגוריה שנייה של מיניוואנים שמוגדרים כ-5+2, כלומר, חמישה מבוגרים ושני ילדים. רוב המיניוואנים האלה מבוססים על משפחתיות מקטגוריית הקומפקטיות ולכן כשהאוטו בתפוסה מלאה לא נשאר הרבה מקום למטען, וראש המשפחה צריך להחליט: איזה ילד לא יזכה להחליף בגדים בחופשה המשפחתית.

תאי מטען נמדדים לרוב על פי תקן VDA שמודד כמה קופסאות בנפח של ליטר ניתן להכניס לתא המטען, הנפח המתקבל הוא מספר הקופסאות המקסימלי שניתן להכניס. ברשימה זו נתייחס לנפח המינימלי שנשאר אחרי שכל המושבים פתוחים, ולנפח ביניים כאשר שורת המושבים השלישית מקופלת ונותר מקום לחמישה נוסעים.
נפח תא מטען: 308 - 953 ליטר
מחיר: 175,000 שקלים
בניגוד לאחרים ה-S-מקס מבוסס על פלטפורמה של משפחתית גדולה (פורד מונדיאו במקרה הזה), לכן הוא גדול יותר מהאחרים. הוא בכל זאת נכנס לרשימה הזו היות שמבחינת מחיר הוא מאוד קרוב אליהם כשגרסת הבסיס נמכרת ב-175,000 שקל. בגלל השיוך שלו לקטגוריה גדולה יותר הוא מציע שבעה מקומות למבוגרים וגם תא מטען בגודל סביר, כשכל האוטו מאוכלס. מעניין לראות שלמרות גודלו הוא עדיין מציע תא מטען שגדול רק קצת יותר מסופר-מיני ממוצעת (כשכל המושבים נטועים), אך עדיין הכי גדול מבין המיניוואנים.
תאי מטען במיניוואנים: מותק הבגאז' התכווץ
צילום: מנהל
נפח תא מטען: 210 - 678 ליטר
מחיר: 166,990 שקלים
המיניוואן של פיג'ו שהוא תאום לא זהה לסיטרואן C4 פיקאסו, זוכה במקום השני. מיניוואן זה יושב על פלטפורמה שנקראת C+, אשר משמשת בגרסתה המקוצרת (פלטפורמה C) גם את פיג'ו 308 המשפחתית. הוא קצת יקר יותר מאחיו לקטגוריה אך תא הנוסעים מרווח יותר ומפואר יותר, וביצועים טובים בשילוב עם צריכת דלק טובה, יוצרים חבילה טובה. תא המטען שלו הוא זהה בגודלו לתא המטען של מכונית סופרמיני ולא אחת עולות טענות על גודלו המצומצם, אבל בתחרות הזאת, גודל זה מספיק בשביל מקום שני.
תאי מטען במיניוואנים: מותק הבגאז' התכווץ
צילום: מנהל
נפח תא מטען: 208 - 702 ליטר
מחיר: 162,900 שקלים
רנו סניק הוא אחד המיניוואנים הותיקים בשוק, הדגם המשווק כרגע הוא הדור השלישי של השושלת שהתחילה כבר בשנת 1996. גרנד סניק הינו הדגם הגדול יותר, בעל שבעה מושבים. הניסיון הרב של רנו בייצור מיניוואנים מתבטא בתא נוסעים פונקציונלי ונוח עם תאים ומגשים לרוב, אך עניין תא המטען עדיין נותר קטן יחסית למשפחתית, אך מסתבר שלא יחסית לקטגוריה שלו.
תאי מטען במיניוואנים: מותק הבגאז' התכווץ
צילום: מנהל
נפח תא מטען: 208 - 672 ליטר
מחיר: 155,990 שקלים
סיטרואן C4 גרנד פיקאסו מציע נפח הטענה זהה לרנו גרנד סניק כשכל המושבים פתוחים (208 ליטר), אך כשכל המושבים ארוזים הוא מציע נפח מעט מצומצם יותר. כמו הגרנד סניק גם לגרנד פיקאסו יש גרסה עם חמישה מושבים ותא מטען גדול יותר, אולם בארץ היא נמכרה בכמויות קטנות בלבד. הפיקאסו הוא אח לפיג'ו 5008 וגם הוא יושב על אותה פלטפורמה, על כן לא מפתיע לגלות נפח מטען כמעט זהה. יחד עם זאת, השניים אינם חולקים את אותם יחידות כוח, אבל זה נושא לזמן אחר...
תאי מטען במיניוואנים: מותק הבגאז' התכווץ
צילום: מנהל
5. מאזדה 5
נפח תא מטען: 158 - 780 ליטר
מחיר: 161,000 שקלים
אצל מאזדה 5 סידור ישיבה קצת שונה מהמיניוואנים האחריםו לכן הוא מוגדר כ-6+1, שישה מבוגרים ישבו יחסית בנוחות. הנוסע השביעי, אשר ישב בין שני המושבים בשורה האמצעית, יאלץ להסתפק במושב צר, שמתאים למידות של ילד בלבד (וגם ממשענת לא נוחה). כשכל האוטו מאוכלס יצטרכו הנוסעים לחשב בדיוק מה הם חייבים לקחת ומה לא כי הרבה מקום למטען לא יישאר.
תאי מטען במיניוואנים: מותק הבגאז' התכווץ
צילום: מנהל