זהו, זה סופי, אקדח הלייזר אמין. כך קבע אתמול (יום א') בית המשפט העליון בהרכב של שלושה שופטים. בית המשפט העליון דן בשאלת אמינות מכשיר המדידה לאחר מספר ערעורים של המדינה הנוגעים לזיכויים של כמה נהגים מעבירת מהירות מופרזת. הראשי שבהם הוא בערעור שהגישה המדינה נגד הנהגת, אורנה דריזין. דריזין, ששימשה כמנכ"לית הרשות להסמכת מעבדות, טענה כי לא ניתן להרשיע נהג באמצעות מכשיר שאינו מכוייל במעבדה מוסמכת. בשל טענותיה בית המשפט המחוזי זיכה אותה מהעבירה אבל המדינה ערערה על ההחלטה וכך הגיעה הנושא לפתחו של בית המשפט העליון.
מאז לא פעם בתי המשפט לתעבורה ובתי המשפט המחוזיים, נמנעו מלהרשיע נהגים שנתפסו באמצעות אקדחי הלייזר. אבל לא עוד, הפסיקה של בית המשפט העליון אינה מותירה מקום לספק. באופן גורף הסכימו שלושת השופטים כי האופן שבו המשטרה מנהלת ומתחזקת את מכשירי הלייזר מספקים רמת אמינות גבוהה ביחס לממצאים שהם מפיקים. "אין בנמצא מכשיר מדידה בעל רמת דיוק מושלמת." כותב בפסק הדין השופט ניל הנדל. "לנוכח זאת, תפקידן של המשטרה ורשויות החוק הוא לעשות את המאמץ הנדרש על-מנת שהמכשירים שברשותן יהיו מדויקים ואמינים. כך אכן נעשה במכשירים שלפנינו, הממל"ז (אקדח לייזר) והממא"ל (מולטנובה)... נחה דעתי כי המכשירים מופעלים על-ידי המשטרה כראוי וכנדרש... כתוצאה מכך – המדידות המבוצעות על-ידי המכשירים הן ברמת דיוק גבוהה, ואף גבוהה מאוד".
בית המשפט העליון: אקדח הלייזר והמולטנובה אמינים
צילום: גיא ברלס
אז זהו, הפרשה שהחלה את דרכה במשפטם של אחד הנהגים עוד ב-1996 (מועד ביצוע העבירה) הגיעה אל סיומה כשיידה של המשטרה על העליונה. זה המקום להזכיר כי אקדחי הלייזר המיוחסים בפסיקה של בית המשפט העליון, נמצאים בשלבי החלפה על-ידי דור חדש של אקדחי לייזר.