עושה רושם שהבריטים קצת אובססיביים למשמעות של צבע הרכב על אחזקתו. רק בשבוע שעבר סיפרנו לכם על מחקר שנעשה בממלכה המאוחדת על צבע המכוניות שמושך הכי הרבה לשלשת של ציפורים. כעת מתפרסם באי מחקר קצת יותר שפוי שמגלה שמכוניות בצבע לבן שומרות על ערכן בצורה טובה יותר ביחס למכוניות בצבעים אחרים.
את המחקר ביצעה חברת CAP, שאוספת מידע ומבצעת הערכות על שוק המכוניות המשומשות. הוא התפרש על פני 5 שנים ומאות אלפי כלי רכב. המסקנות, לטענתם, חד משמעיות, עם יתרון ברור למכוניות לבנות ששומרות על כ-5% יותר ערך מהממוצע. יחד עם הצבע הלבן, נמצא גם מכוניות בצבעים סגול, אינדיגו (סליחה, כחול-סגול), צהוב ואפילו ורוד השומרות יותר על ערכן.
מחקר: מכוניות לבנות שומרות יותר על ערך
צילום: CAP
הצבעים הכי פחות אהובים על הרוכשים – טורקיז ובורדו, עם שמירת ערך נמוכה בכ-5% מהממוצע. ברשימנה זו נמצא צבעים נוספים כמו ירוק (שהוא גם הצבע הכי פחות אהוב על ציפורים, אז תחליטו אתם מה טוב לכם), זהב ואפילו אדום וכחול, אם כי רק בקצת.
המשמעות, כך CAP, היא שבעת בחירת הצבע בקניית רכב, כדאי לרוכשים לקחת בחשבון גם את המשמעות של הצבע על הקונים הפוטנציאליים כשיגיע הזמן למכור אותו. ההפרשים בין הצבע הלבן לצבעים האחרים עשויים לעמוד על 6-8% בערך הרכב. במספרים של בריטים, מדובר בהפרשים של כמה מאות ליש"ט גם במכוניות בנות 3 שנים בלבד.