מדי שבוע נציג לכם שתי דוגמאות למכוניות. האחת – דוגמא למכונית שנותנת תמורה טובה למחיר. השנייה – דוגמא למכונית שנותנת תמורה לא מספקת למחיר בו היא מוצעת.
הפעם נציג לכם שני רכבי שטח, האחד הוא רכב השטח הנמכר ביותר בישראל כבר כמעט עשור והשני בעל שם רב מוניטין.

מי מול מי: ג'יפ גרנד צ'רוקי TD 3.0 V6 Laredo מול טויוטה לנד קרוזר ארוך Select 3.0 D4-D
קטגוריה: רכבי שטח (שמיועדים ממש לנסיעה בשטח).
מחיר תחרותי לקבוצה: 300-320,000 שקל
צל
צילום: מנהל
מקבלת צל"ש: ג'יפ גרנד צ'רוקי החדש הוצג בשנת 2010 ובשנת 2011 קיבל מנוע דיזל מתוצרת VM האיטלקית (מנועי הדיזל הקודמים הגיעו ממרצדס). יתרונותיו על פני מתחריו היפנים הם: תא נוסעים איכותי יותר, נוחות נסיעה טובה (גם על הכביש), ומנוע דיזל מודרני. ליחידת הכוח נתון נאה של 241 כ"ס ב-4,000 סל"ד ונתון מומנט עוד יותר יפה של 56 קג"מ ב-1,800 סל"ד. הכוח מועבר לגלגלים דרך תיבה אוטומטית עם חמישה הילוכים. נתונים אלה, מספיקים כדי להזיז את הג'יפ הגדול ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות, מהר יותר מהרבה משפחתיות שנחשבות לחזקות. יכולת השטח של הלנד קרוזר מעט עדיפה, אך הגרנד צ'רוקי עדיין יספק את רוב צרכניי הקטגוריה. גרסת הבסיס עם מנוע הדיזל עולה 310,000 שקלים, ובמחיר הזה מקבלים רמת אבזור סבירה. חשוב לזכור כי גם קיימת גרסה זולה יותר, עם מנוע בנזין. אמנם, היחידה המדוברת פחות חסכונית מגרסת הדיזל, אך היא מספקת ביצועים דומים והיא גם זולה יותר בכ-30,000 שקלים.
צל
צילום: מנהל
מקבלת טר"ש: טויוטה לנד קרוזר הנוכחי, הוצג גם בשנת 2010, אבל במקרה זה מדובר ברכב כמעט זהה לדגם הקודם. השינויים קלים ומתרכזים בעיקר בשינוי העיצוב החיצוני וזה שבתוך התא. בהשוואה לגרנד צ'רוקי, מנוע הטויוטה מציג נתונים חלשים. ההספק עומד על 190 כ"ס ב-3,400 סמ"ק ונתון המומנט הוא 42 קג"מ ב-1,600 סל"ד. אלו מתבטאים בתאוצה איטית (למשל, למאה קמ"ש ב-11 שניות). מעבר לכך, הוא מלווה את הנסיעה ברעש מוחשי יותר, שמצטרף לרעשי רוח שמורגשים במהירויות שיוט בכביש מהיר. בתא הנוסעים חל שיפור משמעותי ביחס לדגם הקודם, מה שמציב אותו ברמת המתחרים מחד, אך לא שיפור שמצדיק תג מחיר של 354,000 שקלים.
הלנד קרוזר מרגיש פחות יוקרתי מהגרנד צ'רוקי, הוא חלש יותר, רועש יותר, מאובזר פחות ועולה 44,000 שקלים טבין ותקילין יותר. נכון, יש לו יכולת שטח מעט טובה יותר (למי שאוהב לבדוק את המגבלות) ויש לו מקום גם לעוד שני ילדים קטנים מאחור (לנסיעות קצרות). אך פרט לשני הדברים האלה הגרנד צ'רוקי יהיה טוב יותר בכל תחום (וזאת, מבלי להזכיר את גרסת הבנזין הקורצת של הגרנד צ'רוקי).