סיאט טולדו
סיאט טולדו, המשפחתית הקטנה של היצרנית הספרדית, הוצגה כמכונית קונספט בתערוכת ז'נבה 2011. כבר אז ידענו לומר כי למרות ההגדרה "קונספט", מדובר בגרסה שקרובה מאוד לגרסת הייצור, עתה מפרסמת סיאט פרטים ותמונות נוספות של הטולדו החדשה.

סיאט טולדו, שיוצרה ביותר מ-860,000 יחידות בשני דורותיה הראשונים (1991-1998 בדור הראשון, 1998-2004 בדור השני), היוותה חלק חשוב מליין היצע דגמי היצרנית. בדורה האחרון, שיוצר החל מ-2004 והסתיים ב-2009, נטשה סיאט את תצורת השלוש קופסאות (סדאן) ועברה לתצורת האצ'בק מוגבהת. כאשר זה האחרון הצליח פחות שיווקית, בין היתר בגלל עיצובו השנוי במחלוקת.
עתה חוזרת סיאט לתצורת סדאן עם הדור הרביעי, אולם להבדיל מקודמותיה שהיו הגדולות מבין המשפחתיות, כאן מדובר במכונית קטנה ממשפחתית ממוצעת. או אם תרצו, מכונית השייכת לקטגוריית התת-משפחתיות כמו יונדאי i25, קיה ריו, מאזדה 2 והשחקניות החדשות סיטרואן C אליזה ופיג'ו 301.
סיאט מציגה: טולדו חדשה
צילום: מנהל
מכונית הקונספט בתערוכת ז'נבה
הטולדו החדשה, כמו אחותה התאומה לבית היצרנית הצ'כית סקודה ראפיד, מבוססת על פלטפורמה מוארכת של הפולו/איביזה (ולא של הגולף). מכיוון שכך, לא מפתיע לגלות לתאומות נתוני האורך ובסיס הגלגלים זהים (448 ס"מ ו-260 ס"מ בהתאמה). את שאר המידות משאירה כרגע סיאט לעצמה. "עיצוב המכונית משלב קווים מודרניים קלאסיים עם קווים ספורטיביים מאופקים" על פי אלחנדרו מסונרו-רומאנוס (Alejandro Mesonero-Romanos), ראש מחלקת העיצוב של היצרנית. האמת, לדעתנו העיצוב בעיקר סתמי...

בגזרת ההנעה תציע הטולדו את היצע מנועי הבנזין והדיזל של פולקסווגן, עם יחידות בנזין בנפח 1.2 ו-1.4 ליטר TSI המוכרות עם הספקים שינועו בין 75 כ"ס ל-122 כ"ס. מנוע ה-1.6 ליטר מסילה משותפת ישמש את גרסת הדיזל היחידה בהיצע, כרגע עם הספק של 105 כ"ס (סיאט מציינת שבהמשך תוצע גרסת 90 כ"ס למנוע זה). תיבות הילוכים ידניות ורובוטיות כפולת מצמדים ישלימו את המפרט. בינתיים סיאט אינה מפרסמת מפרט מלא לגרסאות האירופאיות של המכונית החדשה, אך במקביל מציינת כי באגף הבטיחות נמצא 6 כריות אוויר כסטנדרט. אבזור הנוחות יכלול נעילה מרכזית, ספסל אחורי מתקפל מפוצל ושני חלונות חשמל מלפנים.

שיווק סיאט טולדו החדשה ייחל בספרד ובפורטוגל בחודש נובמבר השנה, כאשר לשאר אירופה, בתוכה גם לישראל, תגיע המכונית במהלך 2013.