אנחנו יודעים שקשה למצוא חנייה בתל אביב, ואנחנו יודעים שקטן זה הגדול החדש, אבל מה לעשות – לא לכולם אכפת. ישנם כאלה שאצלם הגודל כן קובע, ולא – קטן זה לא משהו. אותם אנשים מתעניינים במרווח שהמכונית מציעה, מבפנים, מבחוץ או בתא המטען, אפילו אם אורך לא תמיד מעיד על מרווח. הם מתעניינים בנוכחות שהמכונית שלהם מקרינה ולא רק בגלל העיצוב. אלו הם האנשים שלא מגיעים לתל אביב בכלל, או שמגיעים אליה ונכנסים ישר לחניון – כן, גם אם זה אומר שצריך לחכות קצת בתור – יש להם סבלנות. עבור אותם אנשים, שהגודל באמת חשוב להם, הרכבנו את רשימת המכוניות הארוכות ביותר בשוק הישראלי, לפי חלוקה לקטגוריות.

אגב, בין אם הגעתם לפה בטעות ובין אם לא, יכול להיות שאתם מאלה שאצלם האורך כן קובע – אבל במובן ההפוך. בשבילכם נזכיר את רשימת המכוניות הכי קצרות בארץ, שמתאימה במיוחד למחפשי החנייה בערים הגדולות.

מכוניות מיני: פיאט פנדה החדשה
אורך: 365.5 ס"מ
רוב הקונים של מכוניות המיני הם אנשים שבעיות החנייה בעירם כבר התישו אותם, והדרישה לרוב היא לקנות את המכונית הכי קטנה שתיכנס לחנייה הכי קטנה. אבל אותנו זה לא מעניין כרגע. המכונית הכי ארוכה בקטגוריה הזו היא פיאט פנדה החדשה, ששיווקה בישראל החל ממש בחודשים האחרונים. היא מגיעה לאורך של 365.5 ס"מ שזו צמיחה של 11.5 ס"מ שלמים לעומת הדגם הקודם שעדיין נמכר במקביל. דווקא מבחינת מרווח לנוסעים, קיה פיקנטו, שקצרה מהפנדה ב-6 ס"מ תהיה מרווחת יותר, כך שבמקרה של הפנדה החדשה האורך הולך לתא המטען, הגדול ביחס לממוצע בקטגוריה.
של מי גדול יותר: רשימת המכוניות הארוכות בארץ
צילום: מנהל

סופר מיני: פיאט פונטו איוו
אורך: 406.5 ס"מ
היצרנית האיטלקית, שהתפרסמה ברבות השנים בייצור של מכוניות קטנות, מפתיעה אותנו גם בקטגוריה הזו. עם פיאט פונטו איוו, שאורכה הוא 406.5 ס"מ. בניגוד לפנדה, הפונטו איוו היא אכן אחת מהמכוניות המרווחות בקטגוריה שלה. היא גם זולה יותר ממתחרותיה האוטומטיות עם תג מחיר של 90,000 שקלים, אך אין לה תיבה אוטומטית רגילה, אלא רק רובוטית חסכונית, אך לא נוחה.
של מי גדול יותר: רשימת המכוניות הארוכות בארץ
צילום: מנהל

משפחתיות: פולקסווגן ג'טה
אורך: 464.5 ס"מ
פה כבר האורך מהווה חשיבות אמיתית כי במכונית משפחתית המרווח לנוסעים וגודל תא המטען הם נתונים שחשובים להרבה מהקונים. הזוכה בתואר הארוכה ביותר היא פולקסווגן ג'טה, כאשר בין הפגוש האחורי לקדמי שלה מפרידים 464.5 ס"מ. היא גם לא אכזבה אותנו מבחינת המרווח, אם כי היינו שמחים לגג קצת יותר גבוה. כנראה שאצל פולקסווגן המחיר נקבע לפי האורך כי הג'טה גם יקרה יותר מהמתחרות לקבוצה עם מחיר של 130,000 שקלים לגרסת הבסיס.
של מי גדול יותר: רשימת המכוניות הארוכות בארץ
צילום: מנהל
משפחתיות גדולות: שברולט מאליבו
אורך: 487 ס"מ
המאליבו אולי כבר קצת מיושנת, והמחליפה שלה כבר דופקת על דלתות המכס בדרך לכבישי ארץ הקודש, אך היא עדיין המשפחתית הגדולה, הגדולה ביותר. אורך של 487 ס"מ מציב אותה בראש הרשימה בין החברות שלה לקטגוריה. הדור החדש, אגב, קצר בס"מ אך זה עדיין ישאיר לו את הבכורה.
של מי גדול יותר: רשימת המכוניות הארוכות בארץ
צילום: מנהל
רכבי פנאי קומפקטים: מיצובישי אאוטלנדר
אורך: 466.5 ס"מ
זו קטגוריה קצת בעייתית כי לא ברור מתי ג'יפון מפסיק להיות קומפקטי ועובר למגרש של הגדולים, ולכן השארנו את התחרות לפי טווחי מחיר, כשמחירם של רכבי הפנאי בקטגוריה זו מתחיל ב-160,000 שקלים. הזוכה בתחרות הקטנה שלנו הוא מיצובישי אאוטלנדר שמגיע לאורך של 466.5 ס"מ – שזה גם קצת יותר ארוך מאשר יונדאי סנטה פה ורק קצת יותר קצר מאחיו – קיה סורנטו. שני הדרום-קוריאנים עולים כמה עשרות אלפים יותר ממנו, ולכן הם בקטגוריה גדולה יותר.
של מי גדול יותר: רשימת המכוניות הארוכות בארץ
צילום: מנהל

מכוניות סאלון: קרייזלר 300
אורך: 504 ס"מ
אומרים שבאמריקה הכל גדול יותר, וזה נכון גם פה. קרייזלר 300, שהגיעה לאחרונה לארץ, מגיעה עם מידת אורך של 504 ס"מ, כאשר אחריה נמצאת יגואר XF, שמגיעה לאורך של "רק" 496 ס"מ.
של מי גדול יותר: רשימת המכוניות הארוכות בארץ
צילום: מנהל

טנדר: איסוזו D-מקס
אורך: 531.5 ס"מ
כאן באמת שהאורך כן קובע, כי יותר אורך משמע יותר מקום למטען (בדרך כלל). הטנדר הארוך ביותר הוא איסוזו D-מקס החדש, שאורכו הוא 531.5 ס"מ. התעלמנו מהחברים האמריקנים בקבוצה כי למרות שהמחיר שלהם זהה למי שהוא בעל עסק, הם עדיין מוגדרים כמשאיות וזה כבר לא פייר כלפי האחרים.
של מי גדול יותר: רשימת המכוניות הארוכות בארץ
צילום: מנהל

מכוניות יוקרה: אודי A8
אורך: 527 ס"מ
כמובן שאנחנו מדברים על הגרסאות הארוכות של כל אחת מהמכוניות שתיכף נדבר עליהן. בשלישיית הגרמניות, אודי A8 זוכה בתואר עם אורך של 527 ס"מ, כאשר קצת אחריה נמצאת מרצדס S-קלאס עם 523 ס"מ. למקום ה"אחרון" מגיעה ב.מ.וו סדרה 7 עם 521 ס"מ, שבמקרה היא גם הכי זולה עם מחיר שמתחיל ב-605,000 שקלים "בלבד", שמתאימים לכל כיס. של אוליגרך. אם תשאלו אותנו אז היינו מסתפקים גם ב-510 ס"מ של מזראטי קוואטרופורטה ונדאג לנסוע מספיק מהר כדי שמי שיושב מאחור יסבול כמה שפחות מהמרווח המצומצם.
של מי גדול יותר: רשימת המכוניות הארוכות בארץ
צילום: מנהל
רכבי פנאי: שברולט טראוורס
אורך: 520 ס"מ
בואו רגע נהיה כנים עם עצמנו ונודה שרוב האנשים שקונים רכבי פנאי עושים זאת בשביל הפוזה ופחות בשביל לתקוף הרים בסוף השבוע, וכמובן שארוך יותר זה יותר מרשים. את תואר הארוך ביותר לוקח שברולט טראוורס עם אורך של 520 ס"מ, אבל יש לזכור שהוא גם מציע שמונה מקומות ישיבה. הרכב הארוך ביותר ששגם מתאים לשטח הוא לנד רובר דיפנדר 130 שמגיע לאורך של 517 ס"מ. גרסה זו של הדיפנדר נקראת 130 בגלל שבסיס הגלגלים שלה הוא 130 אינץ' (בקירוב), והיא יותר הכלאה של טנדר עם רכב שטח, עם תא נוסעים של הגרסה הקצרה ותא מטען פתוח.

של מי גדול יותר: רשימת המכוניות הארוכות בארץ
צילום: מנהל

מכוניות ספורטיביות: מרצדס CL קלאס
אורך: 509.5 ס"מ
זה קצת לא פייר כלפי האחרות, אבל הארוכה ביותר היא מרצדס CL קלאס. זה לא פייר כי המכונית הזו רק נראית כמו מכונית ספורטיבית אך למעשה היא יושבת על הבסיס של מרצדס S קלאס, מה שמביא אותה לאורך העצום של 509.5 ס"מ. למרות משקל עצמי של כמעט 2 טון היא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות, ותסמכו עלינו שזאת דרך נהדרת לבזבז 1.2 מיליון שקלים. רק לשם השוואה, הבאה אחריה זו ב.מ.וו סדרה 6 שקצרה מה-CL ב-20.5 ס"מ.

של מי גדול יותר: רשימת המכוניות הארוכות בארץ
צילום: מנהל

המספר הנוסף: דודג' ראם
אורך 659 ס"מ
אם אנחנו מגבילים את עצמנו למכוניות רגילות של אנשים נורמלים (עם הרבה כסף אבל נורמלים) אז אודי A8 L היא הכי ארוכה מבין המכוניות עם אורך של 527 ס"מ. לא כללנו פה רכבים מסחריים ומשאיות, את הטנדרים האמריקניים הגדולים הזכרנו רק כדרך אגב, אבל יש לזכור שלמרות הגדרתם כמשאיות ישנם אנשים שרוכשים אותם לשימוש אישי ולא רק מסחרי (יש שם גם מקום למשפחה). אם כך, כפי שאמרנו, באמריקה הכל באמת גדול יותר. דודג' ראם מגיע באורך של 659 ס"מ(!). אחריו נמצא שברולט סילברדו עם 657 ס"מ "בלבד". אין ספק שאלו כלי הרכב הארוכים ובעלי הכי הרבה נוכחות שמשמשים גם לשימושים פרטיים.
של מי גדול יותר: רשימת המכוניות הארוכות בארץ
צילום: מנהל