אסטון מרטין ואנקוויש החדשה
אסטון מרטין DBS מקבלת יורשת, שקרויה על שם המכונית שה-DBS בעצמה ירשה – הואנקוויש. החשיפה מגיעה בהמשך להצגתה של אסטון מרטין AM 310 לפני מספר שבועות באיטליה – מכונית שכבר אז הערכנו שתהיה מחליפתה של ה-DBS. השם המלא שלה הוא אסטון מרטין AM 310 ואנקוויש והיא תופסת את תואר ספינת הדגל הספורטיבית של היצרנית, עם הרבה צילינדרים, הרבה כוחות סוס, הרבה קמ"שים והרבה אסטון מרטין.

נתחיל מבחוץ. יש לה את העיצוב המאוד אופייני של אסטון מרטין, ויפה ככל שיהיה – אין כאן מהפכות. החזית מזכירה את זו של ה-DBS היוצאת, עם הגריל הייחודי של החברה והפנסים המוכרים. אם החלק האחורי מוכר לכם גם כן – זה כי הוא נלקח מאחת אסטון מרטין 1-77 (One-77) שהוצגה ב-2009. היא נהנית משילוב בולט יותר של אלמנטים העשויים סיבי-פחמן, שמתחילים ממסיטי האוויר בפגוש הקדמי ונמשכים עד לאחורי בקו כמעט רציף, למעט ההפסקה שנועדה להכיל את חישוקי 20 האינץ' הענקיים.
מבחינת מידות, היא חולקת את בסיס הגלגלים עם ה-DBS (עם 274 ס"מ), ואורך כללי זהה גם כן (472 ס"מ). הרוחב כמעט זהה, עם תוספת של קצת פחות מסנטימטר, והוא עומד על 206.7 ס"מ. מבחינת הגובה היא קיבלה תוספת של 1.4 ס"מ, ל-129.4 ס"מ סך הכל. למשקל, אגב, נוספו 44 ק"ג, וכעת הוא עומד על 1,739 ק"ג.
מבפנים תוכלו לראות עיצוב עדכני ומודרני יותר שעוצב מחדש לשיפור הנוחות והתפעול. שלל הפקדים והלחצנים למשל, אינם בולטים על פני שטחה של הקונסולה ומתפקדים באופן דומה למה שאנחנו מכירים כיום ממכשירים סלולאריים, עם משוב רטט (Haptic feedback). המכונית תוכננה לספק מרווח רב יותר עבור שני יושביה, והיא תוצע גם עם אפשרות למושב אחורי, שאמור להספיק לשני נוסעים נוספים. תא המטען שלה, אגב, צפוי להיות פרקטי במיוחד (בהתייחס למוצא ולקטגוריה), עם נפח מכובד של 368 ליטר.
המכונית עוצבה במטה החברה שבעיירה גיידון (Gaydon) שבבריטניה על-ידי צוות שמטרתו הייתה לתמצת את כל מה שידעתם על אסטון מרטין בשנים האחרונות למכונית אחת, שלוקחת את כל הטוב של דגמי החברה הקודמים ליצירה אחת מלוטשת. סוס מנצח, כנראה שלא מחליפים.
אסטון מרטין ואנקוויש חוזרת (וידאו)
צילום: מנהל

ואם כבר סוסים, הגיע הזמן לחלק החשוב. זוהי מכונית ה-GT הספורטיבית והיוקרתית של אסטון מרטין, וכמיטב המסורת, בחזית המכונית שוכן מנוע ה-V12 של החברה בנפח 6.0 ליטר. בגלגולו הנוכחי הוא מספק 565 כ"ס (שהם תוספת של 55 סוסים ביחס ל-DBS, או 51 ביחס לואנקוויש S שקדמה לה) ו-63.2 קג"מ ב-5,500 סל"ד. התוצאה – תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות ומהירות מירבית של 295 קמ"ש. אל המנוע משודכת תיבת 6 הילוכים אוטומטית סיקוונסיאלית שמעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים. יש לה מנוע קדמי-מרכזי ותיבת הילוכים שממוקמת מעט לפני הגלגלים האחוריים וחלוקת משקל של 50-50 לפנים ולאחור.
אסטון מרטין ואנקוויש חוזרת (וידאו)
צילום: מנהל

אסטון מרטין לא בוחלת במילים ובפרטים, ואינה מסתירה דבר. רשימת האבזור של הואנקוויש החדשה נרחבת וארוכה, וכוללת עזרים נפוצים כמו בקרות משיכה ויציבות, בנוסף למערכת עזר לבלימת חירום ובקרת זינוק (Launch Control). יש לה מסך LCD בגודל 6.5 אינץ', מחשב דרך, מערכת שמע שכוללת 15 רמקולים ועוד. רשימת התוספות האפשריות ארוכה (וכמובן שגם יקרה) וכוללת מגוון אלמנטים עיצוביים (סיבי-פחמן, עוד קצת עור ושלל שילובי צבעים) ועוד אלקטרוניקה.
יצרנית האקזוטיות מבריטניה משיבה לחיים את השם ואנקוויש, אותו היא מגדירה כאייקוני אם כי הוא הוצג לראשונה ב-2001 – לא מזמן במונחים אגדתיים. הואנקוויש המקורית יוצרה עד שנת 2007, כאשר ב-2004 היא זכתה לרענון שכלל תוספת של האות S לשם. ב-2007 היא הוחלפה על-ידי ה-DBS שמיוצרת עד ימים אלו.
שיווקה של הואנקוויש החדשה יחל לקראת סוף השנה והמחיר המומלץ לצרכן המצוי יחל מ-189,995 ליש"ט, שהם 1,155,000 שקלים, לפני מסים ולפני תוספות.