שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ"תשקיעו בנגב, תשקיעו בגליל, תשקיעו בירושלים ובאילת, כי בקרוב אזורים אלו יהיו הרבה יותר נגישים לפיתוח עסקי לכולם, ולמשק הישראלי בכלל". כך הצהיר הבוקר (יום חמישי) שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, בוועידת ישראל לתחבורה. עוד הוסיף ואמר כי: "השקעות תחבורה אלו נובעות לא רק מצורך חברתי של חיבור הפריפריה אל מרכז המדינה, אלא חלק ממדיניות מקרו כלכלית לפיתוח ושמירה על יציבות המשק". לדבריו בעוד המצב הגלובלי ממשיך לאיים על קיומינו כשגוש האירו קורס, כשארה"ב מגלה סמנים מדאיגים ואפילו השווקים המתפתחים כמו הודו וסין מציגות האטה, ישראל מנגד חושפת איתנות. את איתנות זו הוא משיג בזכות עקרון היסוד: "צמיחה גבוהה – אבטלה נמוכה". אלמנט שלטענתו הוא החשוב ביותר בכדי לשמור את המשק הישראלי מחוץ לטווח הסכנה הרובצת על מרבית כלכלות העולם כיום. "על אלמנט זה אני מבסס את תקציב המדינה וכדי להשיגו יש להשקיע בשני תחומים: חינוך ותשתית. בכוונתי לנצל את המשבר הכלכלי לעידוד ההשקעות בישראל. זהו אחד ממנופי הצמיחה החשובים ביותר שיכולים להצעיד את הכלכלה הישראלית למקום גבוה יותר." את דבריו הוא סיכם באומרו כי בעוד ארבע שנים התשתית התחבורתית בישראל תשתנה ללא הכר.

בוועידה גם נשא דברים שר התחבורה, ישראל כץ, אשר במהלך נאומו, נתקל בהפתעה פחות נעימה – מפגינה חברתית אשר נעמדה בקהל והחלה להטיח לעברו האשמות על תפקוד לקוי ואוזלת ידה של הממשלה לאורך שנים בכל הקשור לקידום התחבורה בישראל: "מתי בפעם האחרונה נסעת באוטובוס"? הטיחה בשר. "נסעתי באוטובוס יותר ממה שנדמה לך או שאת אולי נסעת" ענה השר והוסיף "כרגע יש לי תפקיד מעט חשוב יותר מלנסוע באוטובוס, בתקופתי נסיעה באוטובוס הייתה סוג של לוקסוס", המשיך ואמר.

למרות השתתקותה של הפעילה, המשיך השר וזרק כמה עקיצות בנוגע למבקריו, "איפה הייתם כל השנים? שפרויקט הרכבת לירושלים נתקע ל-4 שנים? שבוטלו התוכניות הרכבת לדרום ולנגב?"
אבל מהר מאוד חזר השר לנאומו הכתוב בו התמקד על מהלכיו להגברת התחרותיות בענף הרכב, וקידום התשתיות השונות באוויר בים וביבשה.