סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת השבוע על כוונותיו של קונצרן פולקסווגן לרכוש נתח מחברת נביסטאר אינטרנשיונל (Navistar International) האמריקנית, שמייצרת כלי רכב מסחריים גדולים תחת השם אינטרנשיונל (משאיות בעיקר) ואוטובוסים. היא נחשבת לאחת החברות המובילות בתחום הנעות הכלאיים (היבריד) לכלי רכב כבדים ויש לה גם זרוע שמוקדשת לכלי רכב צבאיים. היא נמנית לצד החברות הגדולות בתחום בצפון אמריקה, ויש לה שיתופי פעולה רבים עם פורד וכמו כן שיתופי פעולה עם חברת מאהינדרה ההודית (ששמה נקשר לאחרונה כאחת החברות המתעניינות ברכישה והצלה של סאאב), עם חברת JAC הסינית ועם טאטרה (Tatra) הצ'כית בעלת ההיסטוריה ארוכת השנים שמייצרת כיום כלי רכב מסחריים גדולים שמיועדים בעיקר לשימושים צבאיים.

בחודשים האחרונים נתקלה נביסטאר בקשיים עם נתוני מכירות נמוכים, שני רבעונים רצופים בהם היא מדווחת על הפסדים וירידה של 28% מערך המנייה. זו ככל הנראה הסיבה שפולקסווגן רואה כאן הזדמנות לרכוש ממנה נתח דווקא עכשיו. על-פי הדיווח, גם יו"ר קונצרן פיאט, סרג'יו מרקיוני, צוטט כמתעניין בשוק המשאיות האמריקני לאחרונה.

בשבוע שעבר פרסמנו על רכישת נתח נוסף מחברת המשאיות הגרמנית מאן (MAN) על-ידי פולקסווגן. מאן הצטרפה יחד עם חברת סקניה (Scania) השבדית לענף המסחריות של פולקסווגן, שמוגדר על-ידי הקונצרן כאחד התחומים החשובים ביותר. מצד שני, גם למאן וגם לסקניה פעילות שמתרכזת בעיקר באירופה, כאשר למאן פעילות גם בברזיל ולשתיהן אין נתח שוק משמעותי בארצות הברית. רכישת נתח מנביסטאר תאפשר לפולקסווגן לקבל דריסת רגל בצפון אמריקה ולהתחרות בקונצרן דיימלר שמחזיק בשליטה בחברת פרייטליינר (Freightliner) הגדולה. בין המתחרות האחרות על תחום המשאיות באמריקה נמנית גם חברת מאק (MACK) השבדית שבבעלות וולוו.