קונצרן פולקסווגן ממשיך לצעוד על הדרך המלך, בדרך למלחמה על תואר יצרני הרכב הגדולים בעולם. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת על כך שפולקסווגן רוכשת 1.27% נוספים מהשליטה על קונצרן המשאיות, האוטובוסים והתעשיות הכבדות מאן (MAN) שמגרמניה. משמעות המהלך היא שפולקסווגן אוחזת ב-75.03% ממניות מאן וביכולתה להגיש בקשה למחזיקי המניות האחרים של החברה לתת לה שליטה מוחלטת בניהול והכנסותיה של מאן.

לפני קצת פחות משנה דיווחנו לכם על תחילת ההשתלטות של פולקסווגן על מאן, עם רכישה של 56% ממניות קונצרן מאן. המהלך ההוא, בנוסף להשתלטות על סקניה השבדית מלפני מספר שנים וכמובן מחלקת המשאיות של פולקסווגן עצמה, הפכו את הקונצרן ליצרן כלי הרכב המסחריים, המשאיות והאוטובוסים הגדול באירופה. לאחר מכן, בחודש אפריל השנה, העלתה פולקסווגן את אחזקותיה במאן ל-73%, בדרך לרכישת 75.03% השבוע.

תחום כלי הרכב המסחריים הפך בשנים האחרונות לתחום השני בחשיבותו בקונצרן, והמהלך של השבוע מתחבר ישירות להודעה שפרסמה פולקסווגן בשבוע שעבר על רה-ארגון מאסיבי של הקונצרן, כחלק מהתוכנית האסטרטגית לשנת 2018. כחלק מהתוכנית, ימוצבו הסגמנטים החשובים עבור הקונצרן בתעשיית הרכב בענפים נפרדים בקבוצה. אחד הענפים יהיה מחלקת כלי הרכב המסחריים, בה בונה פולקסווגן על שיתוף פעולה בין מחלקת המשאיות שלה לבין סקניה ומאן. כמו כן היא מודיעה על כך שתאפשר למאן לשמר את זהותה עם אוטונומיה תפעולית, כך שהיא לא תיבלע לתוך המותגים האחרים של הקונצרן. בנוסף, הארגון מתכנן לשים דגש מיוחד על השוק הסיני, עם ענף משלו בקבוצה. השוק הסיני, שהפך להיות שוק הרכב הגדול בעולם, רכש בשנה שעברה 2.3 מיליון מכוניות מקונצרן פולקסווגן והוסיף לה 2.6 מיליון אירו לרווחים.