מדי שבוע נציג לכם שתי דוגמאות למכוניות. האחת – דוגמא חיובית למכונית שנותנת תמורה טובה למחיר. השנייה – דוגמא למכונית שנותנת תמורה לא מספקת למחיר.

השבוע נציג לכם שתי מכוניות ספורטיביות מוכרות לכולנו ורובנו מחשיבים אותן כחלום: אודי TT וניסאן 370Z.

מי מול מי: ניסאן 370Z בגרסת 3.7 ליטר V6 אוטומטית (BASE) מול אודי TT קופה 2.0 TFSI.
קטגוריה: ספורטיביות.
מחיר תחרותי לקבוצה: 300-400,000 שקלים (פולקסווגן שירוקו R, ב.מ.וו סדרה 1 M).
צל
צילום: מנהל

מגיע צל"ש: ה-370Z של ניסאן היא מכונית קופה קטנה, קלה, חזקה וסקסית. היא מציעה חבילה ספורטיבית במיוחד, עם מנוע V6 בנפח 3.7 ליטר שמספק 331 כ"ס שמשודך, בגרסה הבסיסית, לתיבה אוטומטית בעלת 7 הילוכים שמתפקדת מצוין. הגרסה הידנית (6 הילוכים), שמספקת חוויית נהיגה ספורטיבית יותר, עולה 385,000 שקלים – מעט יותר מה-TT הבסיסית, אבל עם הרבה יותר פלפל. נכון, המחיר מעט יקר, אבל אין הרבה מתחרות בסגמנט ואלו שנמצאות באותו טווח מחירים מספקות חבילה שונה וככל הנראה גם פחות מהנה. על הצד השלילי, ה-370Z לא פרקטית במיוחד – תא המטען שלה, למשל קטן למדי ולא כל כך שימושי.

מגיע טר"ש: הדור הנוכחי של הספורטיבית הותיקה של אודי הוא טוב ואפילו מצוין. שלא כמו הדור הקודם, כעת היא מציעה גם ביצועים והתנהגות, בתוספת עיצוב עדכני ומושך הרבה יותר. הביצועים – גם בגרסת ההנעה הקדמית (בניגוד לקוואטרו) – בהחלט מספקים והיכולת הדינאמית טובה. מבפנים היא מרווחת למדי, פרקטית יחסית והגימור ואיכות החומרים מצויינים. חולשתה של ה-TT מתבטאת במחיר, שמתחיל ב-380,000 שקלים לגרסת הבסיס המדוברת עם מנוע שמספק "רק" 200 כ"ס (אבל מניב תאוצה סבירה ל-100 קמ"ש – 6.4 שניות), ועובר את קו חצי מיליון השקלים בגרסאות מסוימות. טובה ככל שתהיה, המחיר של ה-TT גבוה ביחס למכוניות ספורטיביות אחרות כמו ה-370Z שמציעה חבילה אפילו עוד יותר ספורטיבית ומהנה, וגם ביחס למתחרות מבית כמו פולקסווגן שירוקו R.