פיאט סדיצ'יאחרי שנים של הבטחות וקצת לפני סוף דרכה נוחתת בארץ פיאט סדיצ'י הוותיקה. אם היא נראית לכם מוכרת, אין פלא, זו האחות התאומה של סוזוקי SX4 בגרסת החמש דלתות. השתיים מיוצרות במקביל במפעל ההונגרי של היצרנית היפנית. וכך תהיה סוף-סוף לפיאט מתחרה בתחום הקומפקטי 1.6 ליטר.
הסדיצ'י, שהוצגה עוד ב-2005 אך עברה מספר מקצי שיפורים מאז, מתהדרת במראה "קרוסאוברי" ומוצעת באירופה גם עם הנעה כפולה. אלינו היא תגיע עם הנעה קדמית, מנוע 1.6 ליטר (120 כ"ס) ותיבה ידנית או אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים (תצורה ומכלולים המוכרים מסוזוקי).

פיאט סדיצ'י תנחת בארץ בשתי רמות גימור והמחירים יחלו ב-103,000 שקלים לגרסה הידנית. הגרסה האוטומטית תעלה 113,000 שקלים או 124,000 שקלים ברמת האבזור הגבוהה שתכלול בקרת אקלים מפוצלת, שליטה מההגה על מערכת השמע, ציפוי עור לגלגל ההגה ועוד. מדובר במחירים יקרים יחסית לאחות מבית סוזוקי שמחיריה הוזלו לאחרונה (106,000 ו-110,000 שקלים, אם כי רמות האבזור אינן זהות). בפיאט יודעים זאת וינסו להמתיק זאת עם מבצעי החדרה (הנחה של 3,000 שקלים).

יוני אביטוב, ראש מותג פיאט בישראל לא מתרגש מכך שמחירי פיאט יקרים מסוזוקי "לנו כמותג שכמהה לתיבה אוטומטית וללקוחות שרוצים 1600 אוטומטית, זו תוספת מהותית ביותר. אנחנו נותנים אבזור נאה, ומאפשרים שדרוגים דרך אולם התצוגה. יש לקוחות שרוצים מותג אירופאי ויש לקוחות של פיאט שרוצים להישאר איתנו אך לעבור למכונית קומפקטית אוטומטית. מעבר לכך לנו תהיה גרסה ידנית שסוזוקי לא מביאה".

למרות המראה "הקרוסאוברי" של הרכב הכוונה לשווקו כמשפחתי "העין של המתבונן תשלים את התמונה לקרוסאובר" לדברי אביטוב. בינתיים בפיאט לא מתכוונים להביא את גרסת ההנעה הכפולה ומצפים למכירת 100-300 כלים השנה בהתאם לאספקה שהנה מוגבלת.